Перейти до основного вмісту

Мінтрансу потрібні «правильні» гроші

14 лютого, 00:00

Прагнучи до підвищення ефективності й рентабельності перевезень, Міністерство транспорту України переходить на дворівневе управління залізничним комплексом. Тут також провели корпоратизацію ремонтних заводів, а 18,7% вантажних перевезень здійснюють приватними вагонами. При цьому міністр транспорту Георгій Кирпа досить обережно підходить до питання корпоратизації підприємств галузі, оскільки, з його слів, «спочатку слід оздоровити економіку, а потім реформуватися». Міністр бачить низку проблем у законодавчому полі з даного питання і не поспішає підтримувати ФДМ, що запропонував провести приватизацію цілісних майнових комплексів залізничних підприємств. Міністр критично оцінює «нав’язувані» умови кредитування з боку Європейського банку реконструкції і розвитку: «Якби вони дали мільярд, це було б зрозуміло» (ЄБРР має намір розглянути питання щодо можливості надання «Укрзалізниці» кредиту в розмірі $120 млн. для закупівлі пасажирських вагонів і дорожньої техніки, а також будівництва в рамках розширення 5-го європейського транспортного коридору тунелю «Бескид»; проект також повинен сприяти корпоратизації «Укрзалізниці», перетворенню її на акціонерну компанію). Зі слів Кирпи, українська сторона чекає від ЄБРР відповіді на висловлені в ході нещодавньої зустрічі побажання зі співпраці. «І поки ми не отримаємо відповідь, ми згоди уряду на отримання кредиту не давали і не даватимемо», — заявив він. Більше того, Кирпа звернувся до Президента Кучми з проханням припинити ініціативи ФДМ про приватизації структур залізничного транспорту.

Тим часом міністерство активно веде пошук кредитів та інвестицій з інших джерел. 11—12 лютого у Києві відбувалося засідання Ради залізничного транспорту країн-учасниць СНД та Балтії, на якому українські залізничники мали можливість презентувати свої досягнення. Зі слів Кирпи, кредит у розмірі 2 млрд. грн. на розвиток транспортного комплексу країни (під 9,5 — 10% річних) надасть Нацбанк України (через систему рефінансування комерційних банків; відповідної домовленості, зі слів міністра, досягнуто днями з главою НБУ Сергієм Тігіпком). Крім того, Кирпа має намір обговорити можливість залучення інвестицій у вітчизняний транспортний комплекс у ході запланованого на найближчі дні візиту до Китаю. З його слів, йдеться про залучення приблизно $2— 3 млрд. Щоправда, як повідомляє Інтерфакс-Україна, згідно з експертними оцінками, мінімальну потребу підприємств транспортного комплексу України у фінансуванні для забезпечення інтенсивного розвитку галузі на період до 2010 року оцінюють у $19 млрд. З цього погляду, прагнення Мінтрансу вести кредитну політику в галузі за своїми правилами, тобто практично провести тендер на найбільш прийнятні умови інвестування і кредитування, є цілком виправданими.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати