Перейти до основного вмісту

Нафтові ціни б'ють усі рекорди

На скільки подорожчають хліб і квитки на транспорт?
21 липня, 00:00

У результаті, якщо вам вдасться піймати «приватника» на вулиці, то доведеться платити вдвічі більше, ніж минулого тижня. У громадському транспорті (який ще їздить) ціни поки що залишаються такими ж.

Начальник управління цінової політики Київської держадміністрації Василь Яструбинський заявив «Дню»: «Питання про підвищення тарифів у Київській адміністрації поки що не розглядається. Відповідні служби, звичайно, вивчають ситуацію, й не тільки щодо перевезення пасажирів, а й транспортування хліба, молока. Після завершення цієї роботи буде внесено пропозиції». В. Яструбинський вважає, що економічного підгрунтя під цим підвищенням цін на бензин немає жод-но-го! Нинішні ціни на нафтопродукти дозволяють отримувати не менше 200% прибутку, а то й більше. На цей випадок у нормальних країнах існує уряд, який має ввести нові правила гри, що відповідають ринковим реаліям. У кризові періоди необхідне державне регулювання. А що сьогодні робиться для того, щоб ліквідувати причини, що породили стрибок цін?»

В. Яструбинський висловив сумнів щодо того, що сьогодні комерсанти повезуть нафтопродукти в Україну, хоча це, здавалося б, і вигідно. При цьому він послався на постанову парламенту, що підтвердила пільговий режим для підприємства з іноземними інвестиціями. За цих умов, сказав В. Яструбинський, крім пільговиків, «тільки божевільний може купувати й везти до України нафтопродукти. Адже ясно, що він стане банкротом. Одне слово, ми вивчаємо ситуацію, а рішення зможемо ухвалити лише тоді, коли знатимемо прогноз щодо нафтопродуктів на найближчий тиждень- півтора».

Тим часом віце-прем'єр, якого позавчора призначено ще й міністром АПК, Михайло Гладій прогнозує, що підвищення цін на нафтопродукти зумовить лише незначне підвищення цін на хліб. А Мінекономіки проводить консультації з нафтотрейдерами, примушуючи їх збільшити ввезення нафтопродуктів до України але, вочевидь, наштовхується на негативну відповідь, оскільки, як повідомляє Інтерфакс-Україна, торговці вважають, що рішення уряду про податкові пільги для нафтотрейдерів не діють, і що ціни й надалі зростатимуть, якщо ринок не буде насичений. Учора зі своїми нафтовиками зустрічався й російський прем'єр Сергій Степашин.

Як повідомляє РІА «Новости», Росія може відреагувати на підвищення світових цін на нафту підвищенням вивізного мита. Це питання викликає незгоду у російських нафтовиків, а Україні обіцяє подальше підвищення цін на нафту, що імпортується.

Бензинова криза, — вважає кандидат у президенти України Євген Марчук, — показала «цілковиту безпорадність» виконавчої влади в «елементарних питаннях». «Президент декларує, що він наведе порядок на ринку нафтопродуктів, але реальність демонструє, що він уже не може ефективно впливати на ситуацію», — сказав Є. Марчук.

«Я вже маю інформацію, що через подорожчання бензину у вихідні дні піднялися ціни на сільгосппродукцію на продовольчих ринках. Таким чином у наявності новий інфляційний виток», — сказав Є. Марчук. — «Почалася ланцюгова реакція, яка торкнеться товарів першої необхідності, й ударить насамперед по соціально незахищених верствах населення».

ДОВІДКА «ДНЯ»

У першому кварталі 1999 року оптовими імпортерами бензину в Україну були: «Харківська філія ТОВ Підприємство «Бізон» — 43,2%, «Харківська філія ТОВ Підприємство «Лютня» — 22,8%, ТОВ «Фіаніт» — 5, 2% та ТОВ «Актив» — 4,9%, які імпортували також 12%, 6,75, 1,7% та 1,7% (відповідно) дизельного пального. В цілому вказані структури імпортували 76,1% бензину та 22,3% дизельного пального від загальних обсягів імпорту без сплати митних платежів та податків.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати