«Швидка» — для всіх
Люди з вадами слуху та мовлення зможуть викликати «швидку» без сторонньої допомогиДо кінця червня поточного року на Київській міській станції швидкої медичної допомоги запрацює центр операторської підтримки громадян, які мають проблеми зі слухом та мовленням. Завдяки спільному пілотному проекту Головного управління охорони здоров’я та медичного забезпечення Києва, Київської міської станції швидкої медичної допомоги та медицини катастроф, Спілки самаритян України та Баварського союзу робітничих самаритян, кияни з вадами слуху та мовлення зможуть викликати швидку допомогу без сторонньої підтримки.
Як повідомила начальник Головного управління охорони здоров’я та медичного забезпечення Києва Людмила Качурова, виклик можна буде здійснити у такі способи: відіславши повідомлення з мобільного телефону на номер мобільного телефону оператора станції швидкої медичної допомоги з текстом, у якому зазначатиметься адреса хворого, назва його хвороби або привід для виклику, непереносимість медикаментів та контактний телефон родичів. Інші способи — передати всю цю інформацію через двобічні факсимільний зв’язок та за допомогою електронної пошти.
За словами Людмили Качурової, базу даних про мешканців Києва, які потребують такої допомоги, надасть Київська організація УТОГу. Крім того, інформація про глухонімих має потрапити й до інших аварійно-рятувальних служб через операторський центр, організаційний й технічних супровід якого також здійснюватиме Київська станція швидкої допомоги. Фінансування цієї потрібної справи взяла на себе Спілка самаритян України та Баварський союз робітничих самаритян. Також обіцяє допомогти матеріально Міжнародний благодійний фонд «Пансоавія».
«Люди, які не можуть спілкуватися по телефону, повинні мати можливість якомога швидше викликати будь-яку службу допомоги, — переконаний головний лікар Київської станції швидкої медичної допомоги Анатолій Вершигора. — Ми вивчили досвід європейських країн, де цю проблему технічно розв’язано. Працівники нашої станції вже готові розпочати таку роботу. Гадаю, ми «обкатаємо» нову систему, а потім розширимо її можливості: додамо консультацію лікаря, замовлення ліків в аптечній мережі, а тоді впровадимо цю систему в обласних центрах України, щоб створити по всій країні безбар’єрне середовище для глухонімих людей. В Німеччини, приміром, воно існує давно».
Довідка прес-служби ГУОЗ Києва
Світова практика свідчить, що громадяни з вадами слуху та мовлення у випадку виникнення станів, що загрожують життю, можуть викликати швидку медичну допомогу, натиснувши спеціальну кнопку на телефонному апараті. Апарат негайно передає закодоване повідомлення на дисплей оператора рятувальної служби, а у повідомленні зазначається інформація про людину, яка робить виклик. На телефонному апараті також містяться кнопки негайного виклику поліції та пожежників. Встановлення такої телефонної мережі є досить дорогим, тож подібні системи практикуються нині далеко не у всіх розвинутих країнах.