Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Сила... від слабкості

24 травня, 00:00

Дивне запитання: де легше заблукати українцю, який збирається здійснити авіаподорож, — у рідному Борисполі чи в чужій Антальї? І дивна відповідь: у Туреччині все простіше та все зрозуміло. Але хто може і повинен наводити в цьому порядок? Утім, навіть для керівництва країни державний міжнародний аеропорт «Бориспіль» виявився нерозв’язною проблемою. Скільки високих комісій обговорювали виниклу тут ситуацію, скільки було доповідей на найвищому рівні і все марно: без силових дій нічого не вийшло.

У суботу трудовий колектив повідомив про силове захоплення влади в аеропорту представниками держави. Нащо це знадобилося, адже і без того державне підприємство? Ще в четвер його колектив зустрічався з Президентом країни і було досягнуто домовленості про те, що 22 травня відбудеться зустріч усіх зацікавлених сторін — ДМА «Бориспіль», Мінтрансзв’язку, Державіаслужби, представників уряду. Не склалося. Колектив обвинувачує в цьому лобістів компанії «Аеросвіт», за силовим сценарієм яких, не чекаючи рішення Президента, розгорнулися подальші події. «Скориставшись вихідними днями, міністр транспорту Віктор Бондар і голова Державіаслужби Микола Марченко намагаються особисто зламати двері кабінетів нинішніх керівників підприємства...», — йдеться в заяві ініціативної групи працівників аеропорту.

Коротко нагадаємо суть конфлікту між керівництвом аеропорту «Бориспіль» й авіакомпанією «Аеросвіт». В останній упевнені, що керівництво ДМА «Бориспіль» блокує прийняття рішень із демонополізації аеропортових послуг в Україні та звинувачує його в непрозорих операціях. У свою чергу, аеропорт протестує проти продажу авіакомпанії землі під будівництво термінала та звинувачує Мінтрансзв’язку та Державіаслужбу в тиску на менеджмент підприємства.

А тим часом Державіаслужба вже заявила про врегулювання конфліктної ситуації в трудовому колективі ДМА «Бориспіль» «адміністративними заходами». Ще 17 травня вона призначила нового керівника підприємства, а «старого», «у зв’язку з невиконанням умов контракту, а саме — за неефективне використання та збереження держмайна», звільнено. Зроблено це на підставі акту перевірки, підписаного ще 29 квітня. Запитується: чому ж цей папір так довго припадав пилюкою? Хто не давав йому ходу? І чи існує єдність у державному керівництві країни, чи ж у нас усе роблять згідно з бізнес-інтересами держчиновників найвищого рангу? Сьогодні багато хто з них у зв’язку з обранням у парламент подав у відставку й, отже, одразу «звалилися» фігури, яких вони підтримували?

У заяві авіаслужби, зокрема, зазначається, що «в період із грудня 2005 року по травень 2006 року» зміщений начальник «перебував у відпустках і на лікарняному». Схоже, Державіаслужба свідомо грає в піддавки, надаючи звільненому можливість відновитися на посаді в судовому порядку. Але справа радше навіть не в особистості гендиректора, який, за інформацією джерел «Дня», останнім часом справді втратив здатність адекватно оцінювати ситуацію. А от колектив і за його відсутності продовжував відстоювати свою думку. 18 травня з ініціативи виконавчого директора ДМА Валерія Поліщука і за підтримки заступника глави Державіаслужби Олександра Давидова, як повідомляє Державіаслужба, в аеропорту відбувся мітинг трудового колективу «з метою недопуску до виконання своїх службових обов’язків гендиректора П. Липовенка». Марченко вважає, що подібні акції на режимному об’єкті, до яких належить ДМА, «мають резонанс і підривають авторитет держави на міжнародній арені». Зате тепер, йдеться в повідомленні Державіаслужби, з трудовим колективом встановлене «повне розуміння ситуації, що виникла в аеропорту».

Серед численних порушень, інкримінованих колишньому керівництву аеропорту, дивує, зокрема, твердження про те, що протягом семи місяців керівництву галузі не надано календарного графіка реалізації японського кредиту. Тим часом, як повідомлялося в ЗМІ, 7 квітня в Японії завершилася чергова робоча зустріч керівництва аеропорту «Бориспіль» із Японським банком міжнародної співпраці (JBIC). Під час засідання розглянули питання будівництва в аеропорту Бориспіль нового пасажирського авіаційного термінала за рахунок коштів японського уряду. Сторони обговорили варіанти використання коштів японського кредиту, якісної організації та проведення відкритого міжнародного тендера на будівництво. Сьогодні в «Борисполі», мабуть, відбудеться повна зміна топ-менеджменту. Як це вплине на авторитет нашої держави, яка силоміць зміщає своїх менеджерів? Як надалі розвиватиметься співпраця з японською стороною?

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати