Перейти до основного вмісту

На межі стилістик, новаторства і традицій

У Львові демонструють рукотвори Уляни Нищук
12 травня, 22:16

Виставку «Сон Марії» наразі онлайн, як і все у часі карантину, представляє арт-простір «Зелена канапа».

«Ми дуже трепетно чекали на виставку цієї художниці, і вона сама дуже до неї готувалася, – говорить власниця галереї мистецтвознавець Олеся Домарадзька. – Тому й вирішили, що жоден карантин не стане показу на заваді».

Уляна Нищук – випускниця кафедри монументального живопису Львівської академії мистецтв, де, наголошує Олеся Домарадзька, дуже потужна школа Любомира Медведя й Віктора Москалюка, і всі студенти, які закінчили академію саме в цих педагогів, мають у творчості вплив цих відомих митців. 

«Уляна Нищук – дуже самобутня художниця. Дуже добре володіє художньою технікою. Все, що вона робила, – дуже гарне і досконале. Але обрала Уляна для себе примітивний, народний стиль у малярстві. Сильне підґрунтя, вміння малювати відчувається у потужності і чіткості її мазків та штрихів, у виваженості – їх не забагато, і не замало. Працюючи ніби у спрощеній фольклорній стилістиці, яка загалом передбачає розмаїття і надмір кольорів, Уляна мінімалізує кольори – до складніших, ахроматичних», – говорить мистецтвознавець. І додає, що Уляну Нищук ні з ким не сплутаєш: «Я не знаю більше таких художників, які, використовуючи фольклорний український світ, трошки поєднавши його з іконографією, малюють так, як вона».

Щодо виставки «Сон Марії», то Уляна Нищук взяла за основу сюжет Благовіщення: «І такий момент, коли Ангел сповіщає Марії про вагітність, це, напевно, для жінки – найщасливіший момент в особистому житті. Тоді у жінки ніби виростають крила».

Уляна не зображає Ангела – тільки Марію, яка тримає квітку, що їй приніс Ангел як символ надії. Таких зображень – шістнадцять. Є, наприклад, Марія у борщівській сорочці. Є Марія у церковному одязі. Є й у світському одязі. Всі – з різними квітами. «Тобто Уляна обігрує сюжет Благовіщення багато-багато разів і в різних інтерпретаціях, – розповідає Олеся Домарадзька. – Це дуже добре, коли є стільки портретів жінки при надії. Звичайно, не йдеться тільки про вагітних. Марії в Уляни Нищук – це символ тієї жінки, яка сподівається на те, що все буде добре. Причому – не тільки в її житті. Ці зображення наставляють на те, що всі базові речі у житті жінки відбудуться! І що вони відбуватимуться знову – в новому поколінні теж».

Виставка Уляни Нищук «Сон Марії» чинна до 31 травня.

Поки що йдеться тільки про віртуальне споглядання зображень Марії.

Експозиція оффлайн в «Зеленій канапі» (вул. Вірменська, 7) відкриється, ймовірно, найближчим часом. Коли саме, наразі невідомо. На жаль. Звісно, дуже хотілося би, щоби якнайшвидше.

Але все залежатиме від того, як далі (і у Львові, і в Україні) розвиватимуться «карантинні події».

Тетяна КОЗИРЄВА, «День», Львів.

Фото «Дню» надала Олеся ДОМАРАДЗЬКА.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати