ЄС зацікавлений в українській ГТС через ринок збуту, - ЗМІ
Із геополітичних міркувань ЄС не хоче, щоб Україна повністю втратила роль важливої транзитного держави.
"Ніякі цінності або економічні мотиви тут ролі не грають, - говорять джерела DW в Брюсселі, коментуючи ідею створення міжнародного консорціуму з управління українською ГТС. - Це чиста геополітика, метод прив'язати транзитну територію України до ЄС, підсолодити Києву вибір на користь асоціації з ЄС, а не Митного союзу".
"Україна - це не Білорусь і не Молдова, пояснює представник німецьких ділових кіл, - це країна з величезним промисловим потенціалом і 50 мільйонами споживачів. Це перспективний, причому, дуже близький до німецьких експортно-орієнтованих підприємств ринок збуту. Без російського ж газу українська економіка зупиниться і ніхто не знає, як в такому випадку можна буде стабілізувати цю країну ", - зазначив він.
Такі міркування і спонукали реанімувати ідею міжнародного консорціуму для ГТС України.
Німецькі аналітики підкреслюють, що з введенням в експлуатацію "Північного потоку" і майбутнім спорудженням "Південного" ситуація змінилася, Україна ризикує опинитися на газовому узбіччі. Тому в Києві стали шукати нові підходи до колишньої ідеї консорціуму, яку підтримують і євросоюзні політики.
Нагадаємо, 26 лютого міністр закордонних справ України Леонід Кожара заявив, що Україна налаштована співпрацювати з Німеччиною в справі модернізації української газотранспортної системи. А за день до цього, в Брюсселі, в рамках саміту ЄС-Україна міністр енергетики Едуард Ставицький і єврокомісар з енергетики Гюнтер Еттінгер домовилися про проведення круглого столу, щоб обговорити можливість створення міжнародного консорціуму з управління українською ГТС.