Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

«Містерія» акордеона

Iгор Завадський представив свій новий альбом
09 грудня, 00:00
ІГОР ЗАВАДСЬКИЙ

Шостий, подвійний альбом «Містерія» продемонстрував широкі можливості акордеона в різних жанрах: класика, джаз, авангард, сучасні обробки народної та популярної музики. Запис першої частини — а це сольні виступи Завадського, із симфонічним оркестром та хором, з камерними ансамблями, які здійснено на концертах. До другої частини увійшли виступи колег: молодих і відомих українських акордеоністів, гостей із Росії, Білорусі, Китаю, Італії та Німеччини.

За плечима Ігоря Завадського чимало досягнень. Із сольними концертами він об’їздив понад 20 країн світу і скрізь збирає повні зали. Новий альбом «Містерія» відрізняється від попередніх проектів насамперед масштабністю задуму. На диску можна почути прем’єри та нові версії відомих творів з репертуару маестро. А кнопковий акордеон Ігоря вперше звучить у дуеті з трубою, у тріо з трубою та клавішним акордеоном, з контрабасом та групою ударних інструментів, зі звуками природи...

Назвою для альбому послужило середньовічне дійство, яке у XIII ст. було прототипом сучасного театру. Існувала ціла духовна традиція: актори виходили на сцену і розігрували вистави — комедії, трагедії, драматичні твори. Містерія завжди закінчувалась радісно, а глядачі з новими силами верталися до роботи...

Альбом «Містерія» відкривають прем’єри. «Реквієм» Моцарта одразу створює атмосферу масшабного музично-драматичного дійства. Дві частини відомого твору Confutatis та Lacrimosa Ігор Завадський виконав разом із симфонічним оркестром та хором Муніципального академічного театру опери та балету для дітей та юнацтва. Акордеон Завадського грав свою партію, яка увібрала партії оркестру та підсилила драматизм «Реквієму». Тутті (потужне синхронне звучання) симфонічного оркестру, хору (а це 100 чоловік) та акордеона у фіналі Lacrimosa плюс акустика Палацу «Україна» справили незабутнє враження.

Ще чотири прем’єрних твори: елегантний старовинний французький танець «Пасп’є», який А. Детуш написав для клавесина, Allegro з «Концерту для двох скрипок та камерного оркестру» А. Вівальді. Погодьтесь, рідкісний ансамбль, а для акордеона — завдання подвійної складності. Особливо хочеться відмітити «Молитву» італійсько го композитора XVII— XVIII ст. Б. Марчело. Цей твір Завадський виконав разом із трубачем, керівником ансамблю «Київ-Брасс» Андрієм Ільківим. Ще одна прем’єра — «Слов’янський танець» чеського композитора Дворжака, яку акордеоніст виконав дуже емоційно.

Більшість номерів, які увійшли до альбому «Містерія», було записано під час концерту «Київський акорд» у Палаці «Україна». Тому твори були виконані з урахуванням специфіки залу. Наприклад, «Жарт» Баха Ігор Завадський грав разом із «Київським квартетом саксафоністів» (керівник — Юрій Василевич). Відомий твір заграв новими тембральними барвами та теж викликав асоціації з театром, тільки тут він — звуковий.

Але особливо вразила нова широкомасштбна версія «Адажіо» Т. Альбіноні у виконанні симфонічного оркестру Муніципального академічного театру опери та балету для дітей та юнацтва, акордеоніста Ігора Завадського та саксафоніста Юрія Василевича. Це не просто 8 хвилинне «оплакуваннягероя», а скорботна історія про усіх загиблих, які захищали свою землю, але будуть жити вічно в пам’яті наступних поколінь.

У альбомі «Містерія» можна також почути нові версії двох п’єс А. П’яццолли: «Облівіон» Ігор Завадський виконав разом із Євгеном Гаврилюком (клавішний акордеон) та Вікторією Романенко (труба), а Lacrimoza з «Реквієму» доносить до слухача скорботну глибину цього твору.

Другий диск продовжує демонструвати широкі можливості акордеона. В ньому прозвучали твори різних жанрів, класична музика, джаз, авангард, сучасні обробки народної та популярної музики. Тут свою майстерність показали 13 виконавців із різних країн світу: шість — на кнопковому акордеоні: Павло Фенюк (Київ) та Іван Єргієв (Одеса), Віталій Ісаєв, Юрій Кіпень (Львів) та Дмитро Мазур (Київ); Чан Фон (Китай); шість — на клавішному акордеоні: Ольга Міткевич (Єнакієве) та Роман Ліцман (Сумська область), дует Олена та Руслан Крачковські (Німеччина), Ренцо Руджері (Італія), гармоніст Павло Уханов (Росія). Паритет між виконавцями на обох модифікаціях акордеона Ігор Завадський зробив не випадково, з метою встановлення справедливості щодо клавішного акордеона, який в Україні звучить рідше, ніж кнопковий акордеон.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати