Льняна романтика
Українські дизайнери намагаються повернути жінкам жіночністьУ п’ятницю 29 вересня відбулося довгоочікуване відкриття Українського тижня моди. Почався він цього сезону Trade Mark Defile — уже самостійним проектом, дефіле знаменитих і не дуже торгових марок, одяг яких незабаром з’явиться в бутиках. Кореспондент «Дня» побувала на всіх трьох днях Trade Mark Defile й знає, що носитимуть українки, які стежать за модою, наступним лiтом.
ЖІНЦІ — ЖІНОЧНІСТЬ!
Навіть неозброєним оком видно — дизайнери не на жарт стурбовані тим, що сучасні жінки зневажають елегантність і вишуканість, надаючи перевагу комфорту. Принаймні перші три дні дефіле торгових марок красномовно це підтверджувало — більшість дизайнерів робили акцент на романтиці й класиці. Першої внести своє дизайнерське бачення сезону «весна— літо-2007» дали можливість Олені Олейник (ТМ «Колора»). Дизайнер, послухавши світ, себе й поговоривши з природою (колекція називається «Слухай світ, слухай себе, говори з природою»), зрозуміла, що в наступному сезоні потрібно використовувати лише натуральні тканини. А саме — бавовну та шовк із квітковими мотивами. Олена зміксувала 1950-ті й 1930-ті, колекція вийшла досить різноманітної. «Якби я мала можливість, то зробила б кілька колекцій. Мені подобається й класика, й молодіжна мода, а ще більше я люблю їх змішувати», — розповідає Олена. На приталені жакети складного крою й повітряні легкі блузи дизайнер нанесла аплікації й вишивки ручної роботи, які нагадують веселі й дитячі малюнки. З таким от пустотливим і дещо романтичним настроєм дизайнер пошила пишні спідниці з легкої шовкової тканини, подоли яких не обробляла: нитки під час показу сипалися з моделей прямо на подіум. А ще Олена запропонувала так звані спідниці-дзвіночки, що, як очікується, будуть дуже популярні наступного літа.
У романтичному настрої перебувала й Голда Виноградська, коли створювала колекцію суконь «Вальс квітів» (для ТМ «Jolie Dame»). Квіти в Голди були скрізь, починаючи від вазонів, якими прикрасили подіумом, і закінчуючи аксесуарами, тканинами й капелюшками. «Найквітковішою» виявилася сукня-ромашка. Вона була жовтого кольору, а навколо декольте — білі пелюстки.
Показ, за режисуру якого створила сама дизайнер, теж був суцільним романтичним шоу. Моделі, виходячи на подіум, випускали в залу метеликів. До речі, про долю бідних комах так ніхто й не подбав: наступного дня чорнокрилі красуні літали під стелями Fashion Lab, де проходив показ.
Для пошиття колекції Голда використовувала лише дорогі італійські й французькі шовк, шифон й органзу. Утім, стверджує дизайнер, це не вплине на доступність. «Сукні будуть не дорогими. Навіть якщо це принесе мені збитки. Жінка повинна вдягатися гідно й красиво, а головне по кишені», — вважає дизайнер.
Багато дизайнерів вважають, що класика вічна й невичерпна. Однак, у той же час, не втомлюються експериментувати з нею. Григорій Ніколаєв (для ТМ Natali Bolgar) на Trade Mark Defile представив колекцію жіночих костюмів у стилі кінця 60-х — початку 70-х років, використавши набивний шовк, льон, тканини з гофрованими структурами й м’ятими фактурами. Ніколаєв запропонував влітку й навесні вдягати барвисті, різнобарвні спідниці й штани капрі в поєднанні з однотонними піджаками. За словами дизайнера, він створював колекцію з надією повернути жінці жіночність.
РОСІЯНИ «РОЗКОПАЮТЬ» УКРАЇНСЬКИЙ КОСТЮМ
І все-таки Trade Mark Defile пропонує одяг уже адоптований до носіння в повсякденному житті. Росіяни Ганна й Олексій Бородуліни (для ТМ TDL) представили цілком практичну колекцію, яка поєднала в собі романтику 50- х і сучасну молодіжну вуличну моду мегаполіса. Уся колекція зроблена винятково з льону. «Цю тканину раніше зневажали, її вважали простонародною й такою, що мнеться. А зараз цінують усе натуральне, й тому ми зупинили свій вибір саме на льоні», — розповідає Олексій. А ще дизайнерська пара прогнозує, що в сезоні «весна — літо-2007» не буде надмірного буйства фарб, зате дуже популярним стане білий колір. До речі, акцентуючись саме на цьому кольорі, Бородуліни створювали свою колекцію.
Весняний одяг із колекції дизайнерської пари переважно чорно-білого кольору (з різними візерунками на кшталт дрібних квіток чи ромбиків). Спідниці — з високою посадкою й щільно прилягають до стегон, блузки й мереживні рукавички — усе це навіяно образом Одрі Хепберн. А ще в колекції дизайнерської пари були приталені плащі, які зараз користуються великою популярністю киянок. «Для гламуру ми додали на комір небагато хутра. У нас у Москві навіть улітку із задоволенням вдягають речі з хутряною обробкою. Утім, у вас у країні небагато тепліше», — вважають Бородуліни.
До речі, зараз подружжя замислюється над тим, щоб за основу наступної колекції взяти народні українські мотиви: «Якщо як слід копнути історію українського костюма, то там можна знайти неймовірний скарб», — вважають російські дизайнери. Утім, нас цим не здивуєш — вітчизняні творці моди вже давно працюють над перевтіленням українського традиційного одягу.
ОДА МІНІМАЛІЗМУ
Одна з найголовніших тенденцій сезону «весна — літо-2007» — це відроджений мінімалізм. Відображення цього видно в колекції одягу для коктейлів молодої, але дуже амбіційної Світлани Бевзи. «Мені подобається, коли людина може висловити своє внутрішнє «я», а не коли одяг біжить поперед неї. Я люблю, коли жінка вдягає сукню, й про неї говорять: «Вона інтелектуалка», — розповідає дизайнер.
Головний акцент колекції зроблено на коротких сукнях чорного й тьмяного фіолетового кольорів. Кишені на рівні стегон, глибокі декольте й масивні блискавки позаду. Мінімум зайвих деталей — максимум елегантності й сексуальності — такий девіз Upstairs. «Контрасти виходів, зміна настроїв і повна відсутність логіки», — розповідає про свої методи Світлана. Утім, на її погляд, для дизайнера найскладніше — це не знайти натхнення, а вчасно зупинити фантазію, щоб не вийти за рамки колекції. Сама Світлана змогла зупинитися на масивних поясах зі шкіри. «Їх можна комбінувати з просторими туніками. Це підкреслює завищену талію», — розповідає дівчина.
Крім того, Світлана Бевза представила й власну лінію взуття. «Я використовувала контрастні кольори світлого й темного поні, чорний вугор, білу й титанову шкіру, — говорить дизайнер. — Це взуття теж варто сполучати з контрастом. Наприклад, до світлого поні відмінно добре пасуватимуть чорні панчохи». Колекція Світлани викликала щире пожвавлення серед глядачів, яким за кілька днів Trade Mark Defile дещо наскучила романтика й класика.
Більшість представлених на Trade Mark Defile колекцій уже зайняли свої заслужені місця на вітринах бутиків. Тому вже зараз можна сміливо говорити, що наступним літом і навесні магазини будуть завалені штанами- галіфе, спідницями-дзвониками й, як перспектива, комбінезонами. За прогнозами засновника голови оргкомітету Українського тижня моди Ірини Данилевської, популярними залишаться оливкові відтінки. Крім того, багато дизайнерів акцентують увагу на білому в поєднанні з чорним візерунком (горошок, ромбики, дрібні й великі квіти). А от цінова політика в кожного дизайнера різна — в залежності від якості тканин і кількості одиниць одягу в одному екземплярі.