Перейти до основного вмісту

Чернігів під особливим ракурсом

За допомогою інтервальної фотозйомки Дмитро Торяник показує світу своє європейське місто
25 квітня, 19:51

Інженер за освітою і митець за покликанням 22-річний чернігівець Дмитро Торяник пропонує поглянути на Чернігів під особливим ракурсом. Автор одного з найпопулярніших промо-роликів про місто над Десною переконаний: таким древній Чернігів ще не бачили. Завдяки щоденній та наполегливій праці, а також використанню особливої техніки зйомки у своєму відеоролику Дмитру вдалося показати Україні та світу інший Чернігів — сучасний та європейський.

Орієнтовно 15 тисяч фотографій, місяць виснажливих зйомок та монтажу — і портрет Чернігова готовий. Древні храми, старовинні будинки, типові багатоповерхівки, чернігівські вулички, магазини й супермаркети, а також затишні сквери й метушливі перехожі — все це, на думку Дмитра Торяника, робить місто унікальним.

Зйомки свого першого відеоролика про Чернігів Дмитро розпочав у вересні минулого року. На це в нього пішло близько місяця. Із 40 тисяч фотографій до ролика увійшло тільки 15 тисяч. «Над роликом працювала команда з однієї людини: я знімав, я монтував, я виклав в Інтернет. Мою роботу глядацька аудиторія одразу сприйняла як презентацію Чернігова, — розповідає Дмитро. — Хоча спочатку я банально планував апробувати нову техніку зйомки. Вирішив зробити це на прикладі міста і зовсім з іншого боку показати Чернігів, переконати інших в тому, що він насправді прекрасний. Про славу я навіть не думав».

Втім, успіх до автора прийшов доволі швидко: орієнтовно 90 тисяч переглядів на YouTube та тисячі репостів відео у соціальних мережах. Ролик переглянули люди з різних куточків світу, а дехто вже навіть збирається приїхати до Чернігова і завчасно просить Дмитра про екскурсію.

За словами чернігівця, під час роботи він використовував інтервальну техніку зйомки: коли роблять серію кадрів одного і того ж об’єкта з однієї й тієї ж точки через рівні проміжки часу. «Проміжки за такої зйомки можуть тривати від часток секунди (серійна зйомка) до годин і навіть діб, — говорить фотограф. — Я знімав довготермінові процеси і робив проміжки між кадрами у п’ять секунд».

Такий процес зйомки доволі складний і вимагає чималих затрат часу. Іноді, щоб зробити гарний кадр, Дмитру доводилося стояти на одному місці по декілька годин. До дивака з фотокамерою часто підходили перехожі й навіть міліція, аби поцікавитися, що він робить.

«Якщо я бачив, що людина здатна сприйняти те, що я роблю, то я їй все пояснював, якщо ні, то просто відповідав, що фотографую місто, — каже Дмитро Торяник. — Так само було і з міліцією. До мене ставилися з розумінням».

Роботу над відеопрезентацією автору полегшувало те, що відзняте за день монтувалося того ж вечора. Потім Дмитро всі змонтовані «шматки» з’єднував у один відеоряд. «Якби монтував усе відео відразу, то на це ще пішов би щонайменше тиждень», — говорить фотограф.

Чернігів найбільш красивим здається Дмитру з висоти. Зрозуміло, дозволити собі знімати з повітряної кулі чи гелікоптера може не кожен, тому висотні фото автор робив із дахів та балконів будинків. Дмитро зізнається, що заради гарного кадру він готовий ризикувати: наприклад, перелазити з балкона на балкон на висоті шістнадцятого поверху. «Переліз успішно, без страховки, але був розчарований, адже ракурс мені не підійшов. Довелося повертатися назад тим самим способом», — пригадує Дмитро.

Використовуючи таку техніку зйомки, чернігівець Дмитро Торяник змонтував два професійні ролики про Чернігів — зимовий і літній. Жоден із них він не подавав на участь у конкурсах. «Для мене інтернет-аудиторія є важливішою за глядачів телебачення, — каже Дмитро. — Так само мене мало цікавить призовий фонд. Хоча моє захоплення і не приносить фінансового зиску, але воно є своєрідним промоушеном автора».

Сидіти склавши руки фотограф не збирається і вже думає над новою концепцією свого наступного ролика. «Гадаю, що зйомка відбуватиметься на висоті, — розповідає він. — До того ж планую влітку пропливти мальовничою Десною, щоб познімати річкові пейзажі». Для втілення своїх задумів автор уже взявся шукати спонсорів, аби ті профінансували йому політ над містом на повітряній кулі й забезпечили більше доступу до бажаних об’єктів.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати