Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Браво, маестро Оксана Линів!

Наступні три роки Філармонійним оркестром та Оркестром опери міста Граца (Австрія) керуватиме знаменита українка
09 лютого, 10:45
ФОТО РУСЛАНА КАНЮКИ / «День»

Оксана Линів - наша гордість і зірка, яка належить до трійки найкращих жінок-диригентів світу! Днями у ЗМІ з’явилися приємна новина - український диригент Оксана Линів призначена головним диригентом Опери Граца і Філармонійного оркестру цього австрійського міста. Контракт розпочнеться в сезоні 2017/18 і триватиме до сезону 2019/20 включно, повідомляє прес-служба австрійського театру. 

Нагадаємо, Оксана Линів народилася на Львівщині у місті Броди. Її батько - керівник народної хорової капели «Боян» м. Броди Ярослав Линів. У 2004 році Оксана  стала фіналісткою Міжнародного диригентського конкурсу імені Ґустава Малера в Німеччині. Після цього талантом Линів  зацікавилися європейські імпресаріо. Цю тендітну  жінку і харизматичного маестро високо цінують найсуворіші шанувальники класичної музики у Німеччині, Австрії, на неї з нетерпінням чекають у театрах Японії, Швеції, Іспанії…  За підсумками 2015 року її було визнано найкращим диригентом Баварської державної опери у номінації «Класична музика». Оксана Линів працює і як запрошений диригент у різних театрах Європи. Нині готується документальний фільм про нашу  талановиту українку.

— Я народилась у музичній родині, і те, що стану музикантом, було очевидним, - розказала О. ЛИНІВ у інтерв‘ю wz.lviv.ua. - Після закінчення Львівського музичного училища іспит із диригування пройшов настільки успішно, що одразу багато людей мені рекомендували проконсультуватись у Музичній академії на кафедрі симфонічного диригування. Тоді для мене це також стало несподіванкою, бо я думала, що на спеціальність “диригування” беруть лише чоловіків. А коли стала студенткою академії, ця професія захопила мене по-справжньому.

Через рік після закінчення академії, у 2004-му, я стала учасником Міжнародного конкурсу диригентів імені Густава Малера, як єдина учасниця з України, й отримала третю премію. Після цього організатори конкурсу запропонували мені стипендію від Гете-Інституту: піврічне стажування асистентом головного диригента у Бамберзькому симфонічному оркестрі. Розуміючи, що ці шість місяців швидко минуть і доведеться повернутися до Львова без особливих перспектив, вступила на післядипломну освіту у Дрезденську музичну академію. Там провчилася ще чотири роки… 

Я дуже скучила за Україною. Раптом довідалася, що після десятирічної реставрації відкривається Одеська опера, яка отримала статус Національної, і там шукають молодих спеціалістів.  Музиканти і керівництво театру мене добре прийняли. За три роки роботи у цьому колективі на моєму рахунку було понад 15 творів оперно-балетного репертуару, постановок та поновлень. Я працювала другим диригентом у головного диригента, тобто вела найскладніший репертуар. Одеські роки досі згадую з великою приємністю, бо це був період насиченого творчістю життя. Плюс поруч море, плюс це колоритне місто зі своєю неповторною атмосферою… Керівництво Одеської національної опери і Одеського національного симфонічного оркестру мене й досі щороку запрошує виступати з музичними проектами.

В Одесі працювалося добре, але знову повернулася до Німеччини. Це вийшло випадково.  На одну з моїх вистав потрапив видатний музикант, скрипаль, концертмейстер Ізраїльського філармонійного оркестру Ілля Коновалов. Після вистави  він сказав, що я — перспективний диригент і мені потрібно рухатися далі. Взяв мої контакти та відеозаписи. Незабаром я отримала запит із Баварської державної опери, де за новим контрактом приступав до роботи новий генеральний музичний директор Кирило Петренко. Петренкові був потрібний другий диригент і помічник, і він обрав мене»...

«Моєю професійною мрією є постійне вдосконалення та самореалізація, передовсім моїх творчих ідей, - цитує слова Оксани Линів lvivexpres.com. - Хочеться бути більше задіяною в Україні. Нам треба дуже багато працювати, щоб бути оціненими як країна і нація, яка має свої висококультурні надбання та цікаву і багату музичну спадщину. Про нас ще дуже мало знають у світі, лише поодинокі імена композиторів та виконавців зустрічаються у міжнародному музичному просторі. Виправляти цю ситуацію повинні лише ми самі. Тому хочеться активнішої співпраці з українськими колективами, щоб можна було плідно реалізовувати той професійний досвід, якого вдалося набути за кордоном. В наш час, коли вся робота так чи інакше регулюється чіткою контрактною системою, це було б можливим за умови своєрідного майданчика в Україні».

 До речі, «День» писав про те, що до роковин трагедії у Бабиному Яру (29 вересня 2016 р.) у Києві відбувся Концерт-реквієм у Національній опері, до якого було залучено мистців з усього світу: Гамбурзький симфонічний оркестр, Національна капела «Думка»,  солісти із Канади, Англії, Ізраїлю та Німеччини. За диригентським пультом стояла молода талановита українка Оксана Линів.

Програма складалася з арамейської молитви «Кол Нідрей…» (Всі обітниці…), твору для віолончелі з оркестром композитора Макса Бруха у виконанні чудового музиканта з Канади Романа Бориса. «Каддиш-Реквієм», «Бабин Яр» Євгена Станковича та «Німецький Реквієм» Йоганнеса Брамса прозвучали у виконанні хорової капели «Думка» і  солістів: сопрано – Гал Джеймс (Ізраїль), тенор – Бенджамін Баттерфілд (Велика Британія), бас-баритон – Павло Гунька. Режисер - Аннехен Курсельман із Голландії. І той концерт став знаковою подією для всіх меломанів.

Нині Оксана Линів робить успішну кар‘єру за кордоном, але не забуває про свою Батьківщину, і 11 лютого у Львові  відбудеться єдиний концерт знаного маестро та відомого альтиста Олександра Земцова, які разом із Академічним молодіжним симфонічним оркестром INSO-Lviv представлять у Концертному залі ім. С. Людкевича класичні шедеври: від самозаглибленого Шумана і бурхливо-пристрасного Ліста до інтелектуально-багатозначного Бартока.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати