Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Кабмін затвердив транспортну стратегію

До 2030 року Україна зможе увійти до топ-20 світового рейтингу за індексом логістичної ефективності, зазначено в документі
30 травня, 16:57
ФОТО МИКОЛИ ТИМЧЕНКА / «День»

Кабінет Міністрів України затвердив національну транспортну стратегію країни на період до 2030 року, яка визначає пріоритети розвитку галузі.

Таке рішення Кабмін ухвалив учора.

Ця стратегія є ключовим документом, що регулює розвиток транспортної сфери України. Решта документів, що стосуються транспортної галузі і дорожнього господарства, повинні відповідати положенням цього документа.

Стратегія визначає пріоритети комплексного формування транспортної політики й ефективного державного управління, основні напрями розвитку транспортної галузі України на період до 2030 року.

Її метою є створення інтегрованого в загальносвітову транспортну мережу, безпечно функціонуючого й ефективного транспортного комплексу України; задоволення потреб населення в перевезеннях і поліпшення умов ведення бізнесу для забезпечення конкурентоспроможності й ефективності національної економіки.

Як наголошується в документі, реалізація стратегії сприятиме інтеграції України в ЄС. Стратегія також передбачає досягнення Україною статусу регіонального транспортного хаба.

Серед цілей концепції: глобалізація трансконтинентальних авіаперевезень, застосування альтернативних видів палива, масова контейнеризація перевезень, заборона автомобілізації в містах за рахунок розвитку громадського і мускульного транспорту.

Планується, що реалізація стратегії сприятиме підвищенню ефективності внутрішніх вантажоперевезень завдяки удосконаленню відповідної інфраструктури й об’єднанню її з міжнародною і Транс’європейською транспортною мережею.

Згідно з документом, зокрема, планується створення мережі маршрутів регулярних контейнерних/мультимодальних вантажних потягів, синхронізованих із маршрутами потягів ЄС; а також підвищення ефективності використання повітряного простору України шляхом впровадження вільних маршрутів (FRAU) і навігаційних технологій на основі GNSS.

Крім того, передбачається створення пасажирських і вантажо-логістичних інфраструктурних комплексів як складової частини мультимодальних кластерів із залізничним, автомобільним, авіаційним і водним транспортом, зокрема шляхом будівництва системи мультимодальних транспортно-логістичних кластерів і логістичних центрів на кордонах, у портах і аеропортах, усередині країни.

Планується, що реалізація цієї стратегії дасть змогу Україні вже 2025 року посісти місце в топ-50, а 2030 року — в топ-20 світового рейтингу за індексом логістичної ефективності, вимірюваним Світовим банком.

Крім того, згідно зі стратегією, планується збільшення обсягу перевезених вантажів і пасажирів, зокрема збільшення обсягів перевезень із використанням внутрішніх водних шляхів у п’ять разів, а також включення України до топ-100 найбільших портів світу за обсягами обробки контейнерів.

Планується також збільшити контейнерні перевезення територією України на транспортних маршрутах «ЄС-Китай», «ЄС-Іран, Індія» і «ЄС-Туреччина» до 1 млн TEU 2025 року і не менше 2 млн TEU 2030 року. При цьому до 2025 року планується досягти частки вантажоперевезень в інтермодальних транспортних одиницях не менше ніж 10%, а 2030 року — не нижче ніж 20%.

Згідно зі стратегією, планується зростання обсягів інвестицій у транспортну галузь, які забезпечать оновлення не менше 90% основних фондів до 2030 року, а зростання обсягів приватних інвестицій в оновлення рухомого складу планується у розмірі 10,1 млрд грн на рік.

Крім того, до 2030 року планується досягти рівня локалізації виробництва інноваційного рухомого складу на українських підприємствах на рівні не менше ніж 80%.

Крім того, до 2030 року заплановано збільшити кількість доріг загального користування держзначення з твердим покриттям, які відповідають нормативним вимогам до 70% загальної кількості; скоротити частину сільського населення, що проживає на відстані понад 3 км від таких доріг до 0,5%, і охопити 90% сіл регулярним автобусним сполученням.

Щодо охорони довкілля — до 2030 року є план збільшити використання електротранспорту, довівши його кількість у внутрішньому сполученні до 75%, а також збільшити обсяги використання альтернативних видів палива й електроенергії до 50%.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати