Як створити «попит на мистецтво»?
У «Мистецькому Арсеналі» відкрився наймасштабніший проект вітчизняного арт-ринку1 листопада 2011 року у «Мистецькому Арсеналі» відбулося урочисте відкриття VI Форуму-ярмарку сучасного мистецтва ART-KYIV contemporary. Нагадаємо, це — наймасштабніший проект вітчизняного арт-ринку, який уже шість років поспіль проводять у столиці. Його мета, як зауважила під час вітального слова директор НКММК «Мистецький Арсенал» Наталія Заболотна, — за посередництва кращих галерей презентувати якісне актуальне вітчизняне мистецтво в Україні та світі. Адже поки що, зауважує фахівець, українське мистецтво перебуває у вакуумі. «Це ми всім можемо розказувати, що ми молода країна і наше мистецтво тільки розвивається. Але ж нам уже 20 років. І за цей час вже можна було щось суттєве зробити для свого арт-ринку», — обурюється Заболотна. Щоб підтримати українське мистецтво, каже вона, потрібно створювати попит на нього, так би мовити світовий інтерес. І це, на її думку, можна зробити завдяки цікавим подіям, на зразок ART-KYIV contemporary, які на одній платформі об’єднують українських та іноземних митців.
Загалом цього року свої експонати на ART-KYIV contemporary виставили близько 30 галерей сучасного мистецтва з України, Росії, Німеччини та Франції. Професіональний добір творів здійснювала експертна рада під керівництвом мистецтвознавця і куратора Олександра Соловйова. Тож, як зазначили «Дню» галеристи, рівень цьогорічного ярмарку помітно виріс порівняно з попередніми. Попри те, зауважив Соловйов, що серед учасників є галереї, яким участь дісталася, так би мовити, авансом, представництво митців достатньо професіональне. «Уже напів’європейський рівень», — охарактеризував «Дню» цьогорічний ART-KYIV contemporary мистецтвознавець аукціонного дому «Дукат» Михайло Кулінівець.
Інших 50%, яких не вистачає українській арт-платформі, щоб сягнути справді європейського рівня, — це комерційний бік. Адже, хоча ART-KYIV contemporary і називають ярмарком, проте, як зауважили «Дню» директори галерей, які є постійними учасниками проекту, представлені роботи майже не продаються. Один-два реалізованих експонати — це максимум, що вдається виручити галереї з представлення на виставці, участь у якій, до слова, не є безплатною. «Для нас це радше просвітницький меценатський проект, можливо, навіть іміджевий, але аж ніяк не комерційний», — кажуть галеристи.
Детальніше про роботи, представлені на ART-KYIV contemporary, і тенденції сучасного арт-ринку читайте в п’ятничному номері «Дня».