Театральний травень: між Тібетом і «Обломовим»
У нашій столиці настала весна. Останні півдесятка років це підтверджується не лише цвітінням каштанів і бузку, а й початком театрального фестивалю «Київ травневий». Нинішнього року фестиваль відбудеться вшосте.
Програма цього року, як завжди, — на всі смаки; незважаючи на зміну керівництва, вічний брак грошей та інший форс-мажор, організатором вдається з року в рік витримувати головну рису свого витвору — різноманітність. Відкривається фестиваль виступами чеського вуличного театру «КВЕЛБ» — «Скажена сімейка» і «Мій Бестіарій». Водночас у галереї «Лавра» вже нині можна побачити чудове видовище — створення пісочної Мандали справжніми тибетськими ченцями; пізніше вони виступлять у Театрі оперети зі своїм унікальним обертонним співом. Є надія, що їхній візит цього року буде успiшнiшим і вдасться запобігти знищенню Мандали силами підстаркуватого «спецназу» псевдоправославних фанатичок.
Власне, саме толерантність і терпимість до всіх релігійних і культурних виявів завжди відрізняла фестиваль. Цього року знайдеться місце й навчальним театрам (свої роботи покаже театр Університету театру, кіно й телебачення), й дитячим (пересувний шведський «Унга Рікс»), колективам iз Білорусі (Національний імені Якуби Коласа), Грузії (Кутаїський молодіжний), Сербії («Славія»), Албанії (Національний театр), Литви (Каунаський молодіжний); будуть представлені мім-трупи зі Швейцарії «Плейбек», ляльководи з Бельгії («Батерфляй») і Польщі («Піноккіо»), російський православний театр «Голос»; знайдеться місце навіть вечору романсу у виконанні німецьких артистів. Найбільшу увагу театралів привернуть дві вистави Центру драматургії та режисури під управлінням О. Казанцева та М. Рощина — «Облом off» і «Відчуття бороди». Це спектаклі, які заведено називати модними. Перший за мотивами роману Івана Гончарова «Обломов» поставив Михайло Угаров — лідер руху «нової драми» в Росії, керівник надактуального й сенсаційного «театру.doc» у Москві; друга постановка здійснена ще однією знаковою персоною нової російської режисури Ольгою Субботіною.
Практично під фінал фестивалю відбудуться ще дві події з максимальним потенціалом глядацької уваги — вечір корейського пісенного й танцювального фольклору та міжнародне шоу вуличних театрів «Фігурасьон» (прямо в Пасажі на Хрещатику). Також цього року передбачена не менш важлива, ніж самі сенсаційні спектаклі, навчальна програма «Практикум: Штудії та пошуки театру». У її рамках відбудуться семінар з контактної імпровізації «Мистецтво бути поруч», майстер-класи з вокалу та акторської майстерності (останній — за участю Московського центру режисури та драматургії Олександра Казанцева).
Залишається лише додати, що офіційне відкриття «Києва травневого» заплановане на ці вихідні о 15.00 (Європейська площа і сквер поруч iз Театром імені Франка), а покази спектаклів починаються з 20-го травня.