Коротко / КУЛЬТУРА
Техніку своїх робіт (проте в цьому випадку йдеться не просто про незвичайну техніку, але й, можливо, про новий вид мистецтва) київські художники Олександр Калмиков і Наталя Фандикова визначають по-різному. Для виставки в галереї «Триптих» було вибрано термін «фотографіка». Дійсно — в творчості київських художників задіяні передусім фотографія й графіка (комп'ютерна), але не тільки. Можна пригадати й театр, і кіно. Принаймні те, чим займаються Олександр Калмиков і Наталя Фандикова, для України — явище унікальне. Виставку склали роботи з циклів «Неальбомне», «Ілюзія про ілюзії», «Випадкова недбалість», диптих «Неназваний птах», а також робота «Синє відчуття», виділена в самостійний твір у процесі роботи над циклом «Золота нитка». Всі вони — аж до осіннього вербового листочка в усій пишності його фактури — пізнавана, але все ж таки перевідтворена реальність, фрагменти якої можуть відокремлюватися й зіставлятися за законами вже не стільки логіки, скільки гармонії. Кожний цикл Олександра Калмикова й Наталі Фандикової — поетична метафора, знайдена і розвинена протягом певної кількості графічних листів. Іноді головна тема начебто повертається навколо осі, різними гранями і, відповідно, споглядається й вивчається з різних поглядів («Неальбомне»). Іноді, навпаки, цикл передбачає ледве чи не сюжетний розвиток («Ілюзія про ілюзії»). У будь-якому випадку, чи йдеться про свободу й мрію (як у першому циклі) або про перетворення світу краси на світ повсякденності (як у другому) — завжди існує головний, цементуючий образ, що додає потокові фотографічних листів цілісності й стрункості, вважає Оксана ЛАМОНОВА .
Выпуск газеты №:
№184, (1999)Section
Культура