Перейти до основного вмісту

Чи потрібен паркінг на Михайлівській площі?

Місто виділило перші 100 тисяч гривень на проектні роботи, незважаючи, що це охоронна зона ЮНЕСКО
17 квітня, 15:01
Фото Миколи Тимченка, "День"

Ідею звести підземний паркінг на Михайлівській площі експерти та громада назвали аферою з величезними ризиками для міста. Наразі ідея не просто озвучується, як імовірність, гіпотеза чи можливий проект київської влади, це реальність, яку на останньому засіданні Київради обговорювали депутати, навіть голосували за неї. На розгляд чиновників виносився проект змін до Програми економічного та соціального розвитку на 2016 рік, сховали у ці зміни і рішення про виділення ста тисяч гривень на проектні роботи для підземного паркінгу на Михайлівській площі. Вочевидь, депутати не мали великого бажання обговорювати це питання з громадськістю, тому голосували у пакеті з іншими рішеннями.«За» проголосували усі фракції, крім «Самопомочі».

ДВА МІЛЬЯРДИ НА…МУЗЕЙ?

На будівництво паркінгу передбачається виділити понад два мільярди гривень! І це в буферній зоні Національного заповідника «Софія Київська», внесеної до списку пам’яток ЮНЕСКО, неподалік від ще однієї пам’ятки Андріївської церкви, прямо на історичних шарах давнього міста Ярослава!

Після шквалу критики та обурення деякі столичні депутати почали пояснювати, що ці сто тисяч гривень виділяються не на сам паркінг, а на вивчення можливості, чи можна його будувати у цьому місці. Тобто кошти з кишень платників податків викинуться на вітер. Не менш абсурдну версію озвучив заступник голови КМДА Микола Поворозник, що під час цього гіпотетичного аналізу з конкретним фінансуванням з міського бюджету може з’явитись інший результат, замість паркінгу вирішать збудувати…музей.

Інші депутати пообіцяли моніторити, куди і як витрачатиметься перша сотня тисяч гривень. Дякувати за таку послугу абсолютно не хочеться. Хіба в місті мало інших проблем, на які можна витратити ці кошти, з тими ж парковками та транспортними розв’язками?

ПАРКІНГ ДЛЯ ЕЛІТИ

«Проект дивний з кількох позицій, якщо будувати тут глибиною на 18 метрів, то інші забудови у буферній зоні видаються дитячими пустощами. На сьогодні на площі паркується десь 200 автівок. Паркінг передбачається на 800 місць.Навіть без досліджень можна прогнозувати, що Верхнє місто просто зупиниться, - зазначає урбаніст Григорій Мельничук. – Минулого року у Києві за сприяння Світового банку було розроблено транспортну модель, це комп’ютерна програма, за допомогою якої можна промоделювати вплив будь-якого об’єкту на транспортну мережу. Але жодних обрахувань тут не проводилось, хоча це технологічно  можна зробити за один день».

 На думку Григорія Мельничука, зараз не найкраща ситуація, коли місто може витрачати на паркінг бюджетні кошти. «Витрачати 7% бюджету міста на паркінг, це мінімум дивно. У нас багато недобудованих об’єктів, розв’язок, той же міст на Троєщину, що корисніше для десятків тисяч людей. І кого буде обслуговувати цей паркінг? Поруч знаходиться Київське управління МВС, декілька судів, прокуратура, МЗС, Дипломатична академія, Центральний офіс компанії Рината Ахметова «СКМ», кілька готелів».

 Та депутати вважають, що для центру міста, який перевантажений транспортом, такий паркінг просто необхідний. Про це заявив голова бюджетної комісії Андрій Странніков в інтерв’ю одному з київських видань. За його словами, навіть якщо щось і будуть робити, то обов’язково проведуть громадські слухання. Ви вірите? Це чергова відмовка для містян, аби заспокоїлись і не піднімали хвилю паніки.

«ЦЕ АФЕРА, НАПРАВЛЕНА НА ВІДМИВАННЯ ГРОШЕЙ»

Археологи та гідрогеологи в один голос заявляють, що будувати на Михайлівській площі категорично не можна. І про це теж відверто говорять деякі депутати. Тоді навіщо свідомо витрачати міські  гроші на заздалегідь відомий вердикт експертів, якщо, звісно, такі висновки місто справді збирається отримувати, перш ніж рити котлован у серці міста.

«Це чистої води афера, направлена на відмивання грошей. Є вже проект розпорядження з конкретними цифрами, - вважає засновниця скверу Небесної Сотні та проекту «Місто-сад» Євгенія Кулеба. – Можна побудувати такий паркінг внизу на Європейській площі, де вже є підземні ходи, на вулиці Грінченко є гаражі, можна розглянути там установлення наземного паркінгу, чому треба руйнувати історичний шар, а не шукати альтернативну модель, це буде будівництво сторіччя».

«Оскільки це схил, є небезпека, що всі будівлі почнуть з’їжджати вниз, не відразу, але Верхнє місто може зникнути. Тобто міська влада планує зруйнувати місто Ярослава.  Наші нащадки втратять цей історичний шар, щоб суддям було де паркуватиавтівки, - обурюється активістка. – За попередніми консультаціями з експертами у сфері транспорту, така масштабна парковка ще більше завантажить цю частину міста. Є небезпека, що Софія Київська втратить охоронний статус, постраждати може Андріївська церква, тобто все історичне середовище довкола. За цим же проектом передбачається, що ліфти паркінгу будуть виходити у сквер Небесної Сотні. Так нівелюється запевнення влади, що ніколи нічого не побудує у сквері, натомість місто само ініціює тут масштабне будівництво».

«У ЦЕНТРІ МІСТА БУДЕ ЩЕ ОДНА ПРОБЛЕМНА ДІЛЯНКА, А ПОТІМ ДОВГА ДИСКУСІЯ, ЩО З НЕЮ РОБИТИ»

Опитані «Днем» активісти синхронно змалювали картинку, як може завершитись історія з паркінгом: місто почне реалізовувати проект, згодом бюджетних коштів виявиться замало, далі варіантів два.

«Ми отримаємо розкопану площу, а в центрі міста буде ще одна проблемна ділянка, потім буде довга дискусія, що з нею робити», - озвучує свою версію Григорій Мельничук. На думку Євгенії Кулеби, знайдеться інвестор, котрий захоче довершити будівництво на свій розсуд. «Усі ці схеми нам відомі, цього більше не буде, - додає активістка. – Зараз будемо максимально залучати експертів та виносити це питання на публіку, а далі побачимо, якою буде реакція влади».

Експерти вірять, що зупинити імовірний дерибан та знищення історичного ареалу ще є можливість. Усе залежить від суспільного резонансу. На наш погляд, і від мера також. У Києва ж начебто проєвропейський міський голова, який обіцяв впроваджувати у Києві найкращі урбаністичні практики з міст Старого Світу. Де ці проекти? Якщо це паркінг у Верхньому місті, то це глухий кут чи навіть хрест на розвитку Києва, його історичне обличчя і так спотворюється до непізнаваності. От у Парижі цього літа стартує справді чудовий проект – правий берег Сени звільняють від автомобілів. Тепер це буде нова пішохідна зона. 

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати