Три новації для школярів
У навчальних закладах почнуть запроваджувати електронні підручники, розвивальні ігри та комунікаційні системи для батьків
Окрім новацій, у змісті програм Міністерство освіти та науки також підтримало альтернативні можливості доступу до навчання. Тому з вересня школи України активно долучаться до роботи за трьома новими проектами: E-pidruchniky.net, ParCon та Smart kids.
«Це дуже сучасно і потрібно, — розповідає міністр освіти та науки Сергій Квіт. — Перший проект (електронні підручники) дасть додаткові можливості для шкіл. Другий дозволить батькам, що об’єднані спільними інтересами щодо школи, спілкуватися між собою та самоорганізовуватися. Таким чином вони відіграватимуть більшу роль у житті школи. Третій проект стосується ігрового навчання дітей. Зараз школярі з раннього віку опановують планшети та комп’ютери, використовують їх для гри. Але нам бракує ігор, які розвивають дитину в правильному напрямі. Як міністр, я вітаю ці ініціативи. Вважаю, що вони створюють значні переваги для наших дітей, батьків та шкіл».
Частково ці програми вже почали роботу в тестовому режимі і, за словами розробників, продемонстрували хороші результати. Зі свого боку «День» вирішив докладніше познайомити читачів з новинками освітнього процесу.
ЕЛЕКТРОННИЙ ПІДРУЧНИК
Система E-pidruchniky.net призначена для поширення електронного контенту. Вона дозволяє українським школярам використовувати електронні підручники поряд з паперовими та працювати з ними на будь-якому пристрої. Електронний підручник повністю зберігає верстку справжньої книжки та дає можливість створювати закладки, робити нотатки і проводити пошук за текстом підручника.
«В Україні цифровий контент здебільшого піратський, і ринку як такого у нас немає, — розповідає директор ТОВ «Є підручники» Ігор Каплаушенко. — Можливо, саме через це видавництва, які займаються паперовими книжками, не вкладають коштів у розвиток цифрових версій. Ми пропонуємо платформу, де всі видавці можуть безперешкодно доставити до покупця свої зразки. Учень має можливість користуватися цими цифровими копіями на планшеті чи на комп’ютері. Наша платформа — багатофункціональна. Ми також створювали підручники, які містять мультимедійні та інтерактивні завдання, збір статистики. Але поки що такого масового контенту немає. Наступного року ми працюватимемо з видавництвами, щоб такі фрагменти додавали. Це буде якісно новий рівень книжки».
За словами пана Каплаушенка, увесь контент сайта призначений лише для легального поширення. Ціна такого підручника — удвічі-втричі менша, ніж паперового.
КОНТРОЛЬ ЗА КОШТАМИ БАТЬКІВ
Наступний проект призначений для роботи батьківського комітету. Платформа ParCon дозволяє зробити більш прозорим використання коштів, що здають батьки до фондів шкільних класів.
«Ця система проста і безкоштовна, — розповідає представник компанії-розробника Дмитро Козиревич. — Для реєстрації потрібна лише адреса електронної пошти та пароль. Після того як приходить повідомлення про реєстрацію, користувач входить у систему і може вносити туди інформацію. Кожен з батьків здатен, таким чином, переглянути звіти про витрачені кошти, а також дізнатися, яку кількість грошей потрібно донести. Окрім цього, у системі присутній онлайн-табель, де батьки можуть прослідкувати успішність своїх дітей».
Відповідальний за шкільний бюджет може створювати у профілі статті витрат, а система сама розраховує кількість коштів, яку необхідно зібрати з кожного учня, і автоматично сповіщає про це усіх батьків. Окрім цього, через ресурс можна дізнатися новини класу, інформацію про відвідуваність своєї дитини, розклад та календар шкільних подій.
«РОЗУМНІ» ІГРИ
Проект Smart kids («Розумні діти») призначений для учнів перших-четвертих класів. За допомогою розвивальних ігор на планшетах діти повинні отримати основні навички з базових предметів. Водночас це стосується лише практичної частини і не нівелює ролі вчителя, розповідає один із організаторів проекту, директор видавництва «Розумники» Олександр Кохан:
«Ми зробили акцент на практичній частині. Мінімум теорії. За чинними нормативами санітарної гігієни допустиме використання техніки на уроці — не більше десяти хвилин. Тому весь контент побудовано так, щоб не було потреби проводити за планшетом більше часу. Використання техніки на уроці не означає, що учень постійно працює з нею. Всі інші засоби навчання також присутні у виховному процесі. Ігри лише мотивують дітей до навчання, але теоретичне засвоєння матеріалу відбувається за допомогою вчителя. Минулого року ми зробили два експериментальні класи з використанням ігрового контенту коштом партнерів. Цього ж вирішили працювати на платній основі, де батьки самі мали забезпечити дітей пристроями. Приємно, що багато класів вже виявили бажання працювати. Ми не очікували такого попиту на проект».
Пілотна версія проекту стартувала 2014—2015 навчального року у школах №14 та №225 Києва. Із 1 вересня до них приєдналися колективи Київської школи №264, Нововолинської школи №1 та гімназії №4 імені Модеста Левицького, що у Луцьку. Участь у експерименті може взяти кожна школа України, де батьки приймуть таке рішення.