Перейти до основного вмісту

Блокувати чи торгувати?

Експерт: «В економічному плані є очевидним, що у збереженні євразійського транспортного коридору зацікавлена насамперед Україна»
25 лютого, 19:16
ФОТО ПАВЛА ПАЛАМАРЧУКА

Після того, як 24 лютого міністр інфраструктури Андрій Пивоварський заявив, що Україна готова повернути транзит російських фур територією держави від 25 лютого, громадські активісти заявили про готовність знову заблокувати транзит. «Без перемовин з українським народом і взяття до уваги його думки, влада використовує нас, учасників блокади, як козир для торгівлі з ворогом, — говориться в заяві організації «Карпатська січ». — Даємо уряду час на обдумування та перерозгляд свого попереднього рішення щодо відновлення транзиту і зі свого боку готові до діалогу. Звертаємось до українських перевізників! Закликаємо вас не виїжджати на територію Росії, оскільки при відновленні транспортної блокади ви ризикуєте стати заручниками».

Нагадаємо, акція із блокування російських транзитних фур розпочалася 14 лютого на Закарпатті та  в інших західних областях. У відповідь на це в Мінтрансі Росії повідомили про блокування українських фур у відповідь.

Наскільки корисними є економічні партизанські методи у боротьбі із російським агресором? «У цій ситуації два критерії: ідеологічний та економічний. Що ж до ідеологічного, то він зрозумілий: оскільки у нас війна із Росією, то із нею не можна торгувати, — коментує «Дню» доктор політичних наук, завідувач відділу політичних стратегій НІСД Максим РОЗУМНИЙ. — Ця схема сприймається емоційно, але відповідає реальності мало. Тому що, як відомо, ніхто не розірвав дипломатичні відносини з РФ, відбуваються контакти по багатьох лініях, відповідно з усіх видів відносин між Україною та Росією робити виняток саме для транзиту фур дуже дивно. Емоційна постановка питання «хіба можна торгувати з агресором?» теж доволі сумнівна, оскільки підпорядкування економічних питань військово-політичним — це надбання ХХ сторіччя із тотальним підходом до війни. Впродовж історії питання торгівельних відносин і війни були чітко розмежованими. У посмодерному світі існуватимуть «гібридні війни», коли важко ідентифікувати противника. Успішні країни світу воюють і торгують одночасно в моменти, коли їм це вигідно. Такий підхід треба опановувати, а не намагатися загнати себе у схему, яка існує лише у нас в голові. В економічному плані очевидним є те, що у збереженні євразійського транспортного коридору зацікавлена насамперед Україна, оскільки Росія може знайти інші шляхи для реалізації власних інтересів».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати