Бути велосипедистом — безпечно
Якщо Україна змінить підходи до розвитку велоінфраструктури у містах та селах
Національна коаліція громадських організацій «Українська велосипедна мережа» (УВМ) і громадські ініціативи з 23 міст України звернулись у відкритому листі до президента України Володимира Зеленського і прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля. У ньому активісти просять підтримки у формуванні національної політики велосипедної інфраструктури, безпеки велосипедистів та розробці Стратегії розвитку велосипедного руху України, яку розпочали громадські ініціативи, організації технічної підтримки України та Міністерство інфраструктури України у грудні 2020 року.
В Україні щороку гинуть 200-300 велосипедистів. Бути велосипедистом особливо небезпечно під час ДТП, адже ймовірність померти суттєво вища, якщо ти на велосипеді, а не в авто. Чимало смертей велосипедистів у ДТП трапляються за містами. Передчасні смерті на дорогах — одна з найголовніших проблем, які має розв’язати Стратегія розвитку велосипедного руху. Планування і будівництво безпечних велосипедно-пішохідних маршрутів між містами України — одне з завдань, які має ставити Стратегія розвитку велосипедного руху України. Розвиток велосипедного транспорту потрібен не лише у великих містах, а й у селах та між містами, де велосипед є одним з найбільш популярних і доступних способів пересування, і цей рівень може покрити національна стратегія.
Громадська організація U-Cycle та представники 23 громадських організацій з 22 міста України, більшість яких брали участь у розробці проєкту Стратегії розвитку велосипедного руху України, звертаються до глави держави та прем’єра з проханням ініціювати та підтримувати такі кроки: врегулювати відносини та зафіксувати законом центральний орган виконавчої влади, що має формувати державну політику розвитку велосипедного руху, а також координацію з органами місцевого самоврядування, іншими державними органами та співпраці з міжнародними організаціями для підтримки цього виду сталої мобільності.
У свою чергу Стратегія розвитку велосипедного руху України має містити пропозиції до розробки і будівництва національної мережі велосипедних маршрутів, рекомендації населеним пунктам до розробки планів розвитку велосипедної інфраструктури, рішення з фінансування та співфінансування велосипедної інфраструктури між містами та на територіях громад, рішення з підвищення безпеки руху для велосипедистів та користувачів легкого персонального транспорту тощо.
Випуск газети №:
№145-146, (2021)Рубрика
День України