Перейти до основного вмісту

Подорож у часі

У Києві відкрився Третій Italia Festival Barocco, який викликав захват меломанів
18 травня, 16:22
НА КОНЦЕРТІ СЛУХАЧІ ОСОБЛИВО ТЕПЛО ПРИЙНЯЛИ СОЛІСТКУ МАРІЮ КРІСТІНУ КІР (СОПРАНО) / ФОТО АРТЕМА СЛІПАЧУКА / «День»

Національна філармонія України гостинно надала простір цьому музичному фестивалю, започаткованому й з великим успіхом проведеного у 2014 р. у рамках спільного італійсько-українського проекту з нагоди Головування Італії в Раді ЄС. На цей раз форум звернув увагу шанувальників музики італійського бароко особливою насиченістю та вишуканістю  концертних програм, різноманітністю заходів та участю іменитих гостей: ансамблі Il Coro D’Arcadia і La Venexiana, а також солісти — сопрано Марія Крістіна Кір, Роберта Мамелі, Франческа Ломбарді Маццуллі, контра тенор Раффаеле Пе, скрипаль АлессандроЧікколіні, клавесиніст Лука Оберті, органіст Мауріціо Салерно, теорбіст та диригент Лука Пьянка. Кожний з цих виконавців має солідну творчу біографію, добре знаний у себе вдома та користується широкою популярністю в багатьох  країнах світу і зокрема й в Україні.  Низка майстер-класів італійських майстрів співу з барокового вокалу  та гри на різних інструментах, а також наукові доповіді, без сумніву привернуть увагу студентів НМАУ, де вони й відбуватимуться.

Концерт, що відкрив фестиваль, став для відвідувачів своєрідною музичною мандрівкою у часі і мав  символічну назву «Далеко від лиця милого». З музикою знаменитих композиторів XVII—XVIII ст. — батька і сина Алессандро та Доменіко Скарлатті киян познайомив чудовий ансамбль з виконання старовинної музики «Il Coro D’Arcadia». Назву  колектив успадкував за задумом його фундатора — відомого скрипаля Алессандро Чіколліні від так званої Аркадської академії (об’єднання музикантів і поетів, поміж яких були А. Кореллі, Дж. Боночіні та власне  обидва  Скарлатті, що стало центром захисту італійського мистецтва від маньєризму кінця XVII століття і пропаганди простоти й природності у розкритті людських почуттів). Особливо теплий прийом дістався солістці ансамблю Марії Крістіні Кір, яка у першому відділі полонила слухачів бездоганним відчуттям стилю кантат А. Скарлатті, де родзинкою є саме арії, сповнені благородної кантилени, часом пасторальної наївності, часом жвавої безпосередності. Оксамитовий голос співачки без найменшого натяку на форсування (чим, до речі, часто зловживають деякі співаки) сприймався своєрідним додатковим інструментом, зачаровуючи винятковою пластичністю та чистою «інструментальною» шкалою обертонів.

Другий відділ програми познайомив слухачів із творами двох іменитих венеціанців — Томмазо Альбіноні та Антоніо Вівальді, який здобув світову популярність завдяки своєму  знаменитому твору для струнного оркестру «Пори року», і нині часто звучить  у найнесподіваніших аранжувальних версіях. Бездоганний акустичний ансамбль солістки та власне інструментального колективу Il Coro D’Arcadia, виняткова збалансованість звучання всіх  шести учасників викликали шквал емоцій у присутніх.

Приємно, що італійський бароковий фестиваль, арт-директором якого є відома музична діячка Нансі Мілезіс Романо — справжній адепт барокової музики органічно влився у простір щорічної столичної імпрези «Київська весна», що нині триває. Фестиваль відбувається за підтримки Посольства Італійської Республіки  та Італійського  інституту культури в Україні, Міністерства культури України.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати