Восени — в «Ла Скала»
Престижний грант уряду Італії виграв український баритон Петро Остапенко
«День» у № 47 вже повідомляв, що навесні до нашої столиці приїжджав президент Академії театру «Ла Скала» П’єр Андреа Шеваллард і в Національній музичній академії України відбулися прослухування молодих співаків, котрі бажають продовжити своє навчання в легендарному міланському театрі.
— Ми хочемо відродити практику стажування найталановитіших молодих українських оперних співаків у Мілані, як це було в 1960—1970 роках. Уряд Італії заснував грант, який дає можливість вокалістам із різних країн удосконалювати свою майстерність. На навчання, після іспитів, набирається всього 10 чоловік! За два роки студенти проходять курс спеціальної підготовки, в якому виступи на сцені «Ла Скала» стають завершальним етапом у їхньому навчанні», — розповів Посол Італії в Україні Фабріціо Романо.
— Після прослухування було відібрано три вокалісти: баритон — Петро Остапенко і два сопрано — Юлія Литвинова і Наталія Усатюк. Усі співаки дуже добре виступили в Мілані, — підкреслив директор Італійського інституту культури Нікола Франко Баллоні, — однак в десятку щасливчиків потрапив лише Петро Остапенко. Саме він проходитиме дворічне стажування в Академії театру «Ла Скала».
Цього року П. Остапенко закінчив НМАУ (клас Анатолія Мокренко). З 2010-го виступає як артист-вокаліст Київського національного академічного театру оперети. Дебютував у невеликій ролі Франсуа у виставі «Звана вечеря з італійцями» Ж. Оффенбаха. Глядачам артист запам’ятався як Фреді («Моя чарівна леді» Ф. Лоу), Принц Ерік («Білосніжка та семеро гномів» В. Домшинського), Блінд («Летюча миша» І. Штрауса), Оттокар, слуга Зупана («Циганський барон» І. Штрауса). З початку листопада у Петра розпочнеться новий етап у житті — навчання в Мілані. Як проходили іспити, і яким він бачить своє майбутнє — співак розповів «Дню».
— Фактично довелося пройти чотири відбіркові тури. Спочатку кастинг в Києві, потім три тури в Мілані. Жюрі відібрало 45 чоловік. Перший етап відбувся в репетиційному залі «Ла Скала» і ми виконували по два твори, — підкреслив Петро ОСТАПЕНКО. — Один твір на власний вибір, а другий — за бажанням суддів. Другий і третій етап прослухувань проходили на сцені «Ла Скала». Всього потрібно було виконати вісім творів: шість арій і два романси (або дві духовні арії з кантат або ораторій). У третьому турі заспівав арію графа ді Луна з «Трубадур» Верді й комічну арію Заїки з ліричної опери Le maschere («Маски») Москаньї. Жюрі відібрало всього 10 співаків. Я виявився єдиним баритоном. Відчуваю себе іменинником. До конкурсу переважно готувався самостійно. Буквально до останнього дня не знав — їду до Мілану чи ні? На іспити потрібно було їхати за власні кошти. Зараз активно підтягую італійську мову. Я її знаю, однак не досить добре, щоб вільно висловлюватися. Заняття в Академії розпочнуться 4 листопада, а ось з трупи Київської оперети доведеться звільнитися, оскільки два роки керівництво не триматиме мені місце в штаті.
Грант уряду Італії дає стипендію, на яку можна прожити в Мілані, але з цього року керівництво Академії вирішило брати плату за навчання, і це вже проблема. Шукаю спонсорів. Я дуже вдячний керівництву Італійського інституту культури в Україні та італійським дипломатам за допомогу в багатьох питаннях.
Мрію, що коли закінчу стажування в Академії «Ла Скала», то зможу виступати у різних театрах не лише в Україні, але й за кордоном. Назавжди виїжджати з Батьківщини я не хочу!