«Зворотний зв’язок»
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20031016/4185-5-3.jpg)
Угалереї Фонду сприяння розвиткові мистецтв відкрилася виставка робіт двох молодих київських графіків — Катерини Гутникової та Юлії Майстренко-Вакуленко. Виставка дістала назву«Світ — простір, дарований уяві». Її смисловим центром стала серія «Храми України», яка отримала президентський грант. Однак «Храми...» — це, скоріше, дві «підсерії» (по чотири аркуші кожна) — такі різні та індивідуально-пізнавані роботи, створені Катериною Гутниковою та Юлією Майстренко-Вакуленко, а головне — настільки логічніше та природніше вписуються вони до творчості кожної з художниць окремо.
Автори вірні собі. Катерина Гутникова, як і раніше перебуває в розкішному, ретельно продуманому та ретельно прописаному театралізованому світі королів, королев і блазнів. У вишуканому та затишному просторі, заповненому квітами та хутрами. Її прекрасні, сумні й трохи манірні герої розважаються коханням один до одного, полюванням на тигрів чи павичів і риболовлею — в маленькому тазикові, наповненому впереміш рибою та водяними лілеями («Королівське полювання на павичів», «Королівська риболовля», «Сміються, плачуть солов’ї...»). У цьому чарівному й почесному, але дуже самодостатньому оточенні «Храми України» виглядають вельми своєрідно («Битва під Берестечком», «Молитва, чи Церква святого Вознесіння»). Можливо, органічніше за все вписалася до світу Катерини Гутникової Роксолана, яка здається рідною сестрою її мрійливих королев («Святодухівська церква в Рогатині»).
Юлія Майстренко-Вакуленко, яка створює графіку майже виключно на релігійні теми, опинилася, як це здається, у більш виграшному cтановищі. Проте, її роботи — не лише і навіть не так зображення найвідоміших «Храмів України» (а мисткиня вибрала Софійський, Михайлівський Золотоверхий, Успенський собори в Києві й Борисоглібську церкву в Чернігові), а традиційні для Юлії Майстренко-Вакуленко багатоскладові й багатопланові алегорії, які будуються на складному поєднанні та взаємодії символів і значень. Аналогічно побудовано й інші нові роботи митця (диптих «Манна небесна» — «Примхи народу Мойсея», «Мрія про Вежу до небес»).