Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Кіна не буде?

Триває скандал довкола нових правил проведення конкурсів (пітчинґів) на здобуття державного фінансування у сфері кіна
04 серпня, 10:23

Наразі в публічному доступі з’явився Відкритий лист кінорежисерів України стосовно нових правил (детальніше про всю ситуацію див. «Нерівна всім рівність», «День», 24.07.20).

Режисер(к)и підтримують позицію кіноспільноти, висловлену відкритим листом кінематографістів від 27 липня 2020, вважаючи запропоновані нововведення дискримінаційними й такими, що створюють засади для корупції, монополізації ринку, нечесної конкуренції, порушують рівність прав та можливостей суб’єктів кінематографії.

Режисер(к)и наголошують на необхідності  залучити представників їхнього цеху до обговорення документу за анонсованим круглим столом.

15 липня Міністерством культури та інформаційної політики України для громадського обговорення було запропоновано новий  «Порядок та критерії проведення творчого конкурсу (пітчингу), а також порядок прийняття рішення Радою з державної підтримки кінематографії про надання державної підтримки у формах, передбачених пунктами 1-3 частини першої статті 7 Закону України «Про державну підтримку кінематографії в Україні».

Кінорежисер(к)и України об’єдналися, щоб виступити із спільним  відкритим листом щодо неприпустимості введення нових правил. У листі йдеться про те, що українські режисер(к)и вважають запропоновані правила дискримінаційними та руйнівними для українського кіна, що в запропонованих екс-міністром культури, молоді і спорту Володимиром БОРОДЯНСЬКИМ і представлених Міністром культури та інформаційної політики Олександром ТКАЧЕНКОМ правках не врахована позиція режисерської спільноти.

Режисери наполягають на неприпустимості необхідного прохідного балу як режисера, так і продюсера до другого туру. У відкритому листі зазначається, що перемагати мають проекти з культурною, соціальною, мистецькою та суспільною значимістю для України, а відсутність попередніх нагород  та досягнень не може ставати на заваді появи нових значущих проектів.

Режисери також зазначають, що вони не мають «терміну придатності» та обурені пропозицією  врахування досвіду режисерів лише за останні 5 років. У листі наводяться приклади режисерів зі світовим ім’ям, у яких були величезні перерви між фільмами. Це Стенлі КУБРИК (інтервал 12 років), Терренс МАЛІК (інтервал 20 років), Рой АНДЕРСЕН (інтервал 25 років), Від СТІЛМЕН (інтервал 13 років). У листі підкреслюється, що  режисер може працювати над одним фільмом три, десять і більше років, на відміну від продюсера, який за рік може зняти три і більше фільмів, співпрацюючи з різними режисерами. Це стосується як режисерів ігрового кіна, так і режисерів анімації та документалістики.

У листі наголошено, що представники кінорежисерів України мають бути залученими до обговорення запропонованих правил за анонсованим круглим столом та сподіваються, що надалі думка режисерів буде завжди враховуватися, зокрема і при створенні та затвердженні подібних законів, актів та інших документів, важливих для функціонування кіногалузі.

Серед підписантів листа — більше 50-ти кінорежисерів і режисерок, зокрема академік Національної Академії мистецтв, лауреат нагород та номінацій на Берлінському Венеційському і Карловарському кінофестивалях Роман БАЛАЯН, член Європейської та Української кіноакадемій, лауреат «Золотої Дзиги» (приз глядацьких симпатій) Тарас ДРОНЬ, володарка «Золотої пальмової гілки» Канського фестивалю Марина ВРОДА, володарка призу за найкращу режисуру в конкурсі Світової документалістики на фестивалі «Санденс» та інших відзнак міжнародних фестивалів, учасниця Берлінського фестивалю Ірина ЦІЛИК, лауреатка премії Української кіноакадемії «Золота Дзига» і премії Спілки кінокритиків «Кіноколо» Надія ПАРФАН, учасниця Венеційського фестивалю Наталка ВОРОЖБИТ, член Ради з питань підтримки кінематографії, лауреат премії Української кіноакадемії «Золота Дзиґа» за найкращий короткометражний  фільм, викладач КНУТКТ ім. Карпенка-Карого Аркадій НЕПИТАЛЮК, володарка більш ніж 30 нагород на міжнародних фестивалях, викладачка сценаристики «Whistling Woods International» (Мумбай, Індія) Дар Гай (Дар’я ГАЙКАЛОВА), членкиня Європейської кіноакадемії Марина Ер ГОРБАЧ, лауреат мистецької премії імені Івана Миколайчука Сергій ЛИСЕНКО. Лист підтримала також Національна спілка кінематографістів України.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати