Перейти до основного вмісту

IKEA. Осанна!

22 грудня, 11:06

У серпні цього року шведський меблевий гігант IKEA відкрив свій перший гіпермаркет у Сербії. На урочистій прес-конференції з нагоди відкриття журналістка поставила присутньому там Президенту республіки Александру Вучичу настільки ж прекрасне, наскільки й ідіотичне запитання:

- Чи усвідомлюєте ви, що ввійдете в історію як президент, за часів якого в Сербію зайшла IKEA?!

Ясна річ, це питання швидко стало мемом у сербському суспільстві, але на сміх підняли не репортерку, а самого Президента. Бо це Вучич намагався зробити з появи гіпермаркету меблів на сербському ринку подію планетарного рівня. Він навіть особисто (!) написав статтю про це для одного з сербських журналів.

На ту статтю бурхливо відреагували прості читачі та політичні експерти. Зокрема, популярні колумністи писали про те, що Президент Сербії має дуже мало заробляти, бути абсолютним злидарем, якщо мусить у вільний від роботи президента час ще й підпрацьовувати фрілансером-автором у жовтій пресі. Ще інші писали, що їм не подобається той факт, що президент замість виконання службових обов’язків пише піар-статті для комерційної фірми.

«Вікопомну» статтю Вучича помітили не лише в рідних палестинах – навіть журнал «The Ekonomist» надрукував відгук на творчість сербського президента. І теж у доволі гумористичному стилі: писали, зокрема, що складна євроінтеграція Сербії в ЄС нагадує карколомне збирання меблів від IKEA. А також додали, що більше ніде в світі відкриття меблевого магазину (а це вже 400-й гіпермаркет фірми) не стало б новиною національного масштабу.

Словом, замість лідера-реформатора Вучич виглядав посміховиськом, але це не применшує того факту, що серби справді дуже зраділи відкриттю цього меблевого гіпермаркету. А цього тижня оптимістичний прогноз щодо появи IKEA на українському ринку з’явився у наших медіях: «Наразі IKEA підшукує найбільш прийнятну бізнес-модель, яка дала б змогу реалізувати плани в Києві протягом найближчих одного-двох років. Рішення про подальші кроки буде прийнято виходячи з результатів дослідження ринку та уподобань українських споживачів. Ми йдемо в Україну з баченням того, як змінити на краще повсякденне життя багатьох людей. Наша компанія представить в Україні широкий вибір доступних товарів для дому, щоб задовольнити високий попит із боку споживачів».

В Україні ця новина теж викликала неабияке піднесення. Чесно кажучи, досить кумедне, бо – навіть з огляду на відому «антикорупційну» політику цієї фірми – IKEA є не благодійною організацією і не церквою, тому ясна річ, що її цікавить 45-мільйонний український ринок. Цікавить передусім для заробляння грошей, а не для зміни життя українців.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати