У Києві експерти Вільної профспілки освіти і науки підвели підсумки реформам за навчальний рік

Сьогодні, 5 травня, у Києві в інформаційній агенції «Укрінформ» відбулася прес-конференція «Стан освіти – реальність та перспективи. Підсумки навчального року 2016-2017», під час якої представники Вільної профспілки освіти і науки України, зокрема студенти та практикуючі педагоги розказали щодо проблем та процесу реформування освітньої галузі за навчальний рік, що минає.
Голова ВПОНУ Володимир Фундовний назвав прогалини у новому Законі про освіту і звернувся до профільного міністра Лілії Гриневич з вимогою почути позицію вільних профспілок і переробити Закон.
Ірина Фют, голова Вільної профспілки освіти і науки міста Хмельницький і практикуючий педагог, назвала такі проблеми педагогів, як забюрократизованість навчального процесу, засилля контролю і документації, що вбиває творчість у педагогічному процесі. За її словами, новий Закон не вирішує, а тільки поглиблює цю проблему.
Михайло Ромась, голова Вільної профспілки студентів КНУ імені Тараса Шевченка, розкритикував стипендіальну реформу, реалізовану в цьому навчальному році. «Стипендія в Україні як соціальна допомога відіграє важливу роль і є суттєвим елементом бюджету студента. Але після реформи її не тільки втратила половина стипендіатів, а й для тих, що отримують її. По факту вона не суттєво збільшилась, адже відповідно до законодавства, плата за гуртожиток підв’язана під розмір стипендії, не може перевищувати 40% від неї, і одразу після підвищення стипендія, піднялася і плата за гуртожиток, і комунальні тощо». Також проблемою він назвав студентське самоврядування, а саме – куди діваються кошти, виділені на нього, відсутність кардинальних змін у системі вищої освіти і виборності курсів. Великою він назвав роль громадськості у втіленні перетворень та інноваційних практик в освітню площину. Наприклад, «онлайн-університет «Prometheus» або сервіс моніторингу шкіл «Відкрита школа» від ГО «Інститут успішного міста». Сервіс на сьогодні має актуальну інформацію про понад 17 тисяч загальноосвітніх навчальних закладів країни і покликаний допомогти у виборі школи, відслідковуванні її показників.
ВПОНУ окреслили своїм пріоритетом необхідність реформи професійно-технічних закладів. «Профтехосвіта має стати однією з ключових галузей для реформування в Україні, потрібно підняти престижність робітничих професії, привести у відповідність освіту до потреб сучасного ринку. З цією вимогою ми вже зверталися до Міносвіту, профільного комітету Верховної Ради», - заявив Володимир Фундовний.
Наталія Чуприна, засновник Креатив-центру «Простір розвитку особистості», експерт групи РПР-освіта і наука, зауважила, що новий Закон втратив будь-яку цілісність та цінність, не реформує на практиці життя педагогів. «Великим плюсом є сильний розвиток альтернативної освіти зараз і велика кількість освітніх прогресивних заходів», - підкреслила вона.
Анастасія РУДЕНКО, «День». Фото автора