Перейти до основного вмісту

Друге пришестя «порто-франко»

18 серпня, 00:00

По-перше, в раді «Вільної гавані» (так, за прикладом Гамбурга, називалося одеське «порто-франко») були присутніми представники всіх верств, які проживали на території міста. По-друге, інтереси держави «пильнували» представники Міністерства внутрішніх справ, фінансів, прикордонного і митного департаментів імперії. Капітан «Вільної гавані» (начальник по-нашому) підкорявся раді, як глава виконавчої влади. Можна ще відмітити «прозорість» бюджету «Вільної гавані», тендери на підряд, протекціонізм щодо власного промисловця і купця... Словом, громадяни Одеси знали, куди і на що йдуть їхні гроші, чи з'являться нові робочі місця і яким спеціальностям доцільно навчати своїх дітей.

Чим же цікава ВЕЗ, яка відкривається начебто в Одесі? Підкреслюю — начебто, бо Указ Президента розглянуто парламентом тільки в першому читанні, а що там залишиться після другого, ніхто не знає.

Припускаю, що підсумки підводити рано. Адже Леонід Кучма не з «підготовчого класу»: своїх виборців п'ять років тому він «купив» обіцянкою серйозних економічних реформ, а Одесу — обов'язковим відродженням «порто-франко»...

Так от, відтепер на території зони «порто-франко» запроваджується спеціальний податковий режим суб'єктів зони. Суть: інвестори звільняються на три роки від оподаткування на прибуток, одержаний від реалізації проекту, а в подальші три роки отримують п'ятдесятивідсоткову знижку від величини податку. Далі (цитую): «...зазначена пільга застосовується з моменту одержання першого прибутку».

Можна собі уявити подив тих, хто хотів «осісти» в нашому «порто-франко», коли прочитають цей рядок! Адже в нас лише одиниці показують прибуток. Президент компанії, що займається торгівлею бензином, може міняти раз на місяць машину, будувати офіс, обклавши його італійським мармуром, але прибутку в нього немає. Для податківців він бідний, як церковна миша.

Однак, можливо, ВЕЗ створюється задля «транзиту»? Усі ми знаємо, наскільки малопривабливою стала Україна для перевізників: автомобілісти, залізничники, моряки та річковики котрий уже рік намагаються «вибити» з парламенту й уряду закон про «транзит», який почне стимулювати повернення вантажопотоків на нашу територію.

І ще одна вражаюча цитата: «У разі вивезення товарів та інших предметів на територію зони «порто-франко» задля транзиту, оподаткування відбувається відповідно до законодавства України. А ми понадіялися, що наше «порто-франко» стане класичною консигнаційною зоною. Проводячи «катанку» на «Запоріжсталі», я відправляю її в Одесу, складую і чекаю зручної для себе ціни. Мені вигідно постачати її з ВЕК, якщо вона звільняється від додаткового оподаткування і не б'є по кишені металургів, перевізників і покупців. Іншими словами, вивільняє всіх учасників процесу «купівлі — продажу» від грабіжницьких українських податків.

До речі, саме про це вів мову в Одесі під час Міжнародної виставки «ТрансУкраїна» президент Української транспортної спілки Євген Марчук. Його слова знайшли розуміння і відгук у керівників найбільших транспортних фірм Балтії, Грузії, Білорусі та Росії .

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати