Перейти до основного вмісту

Ревізіоністський вестерн

17 січня, 17:28
КАДР ІЗ ФІЛЬМУ СЕМА ПЕКІНПИ «МАЙОР ДАНДІ» / ФОТО НАДАНО ПРОГРАМОЮ «АРГУМЕНТ-КIНО»

Вночі з 20 на 21 січня о 02.05, на телеканалі «1+1» дивіться програму «Аргумент-кіно» та фільм Сема Пекінпи «Майор Данді».

«Майор Данді» — знаковий фільм: перший ревізіоністський вестерн знаменитого американського кінорежисера Сема Пекінпи. І це кіно не тільки для шанувальників вестернів, а для всіх, хто здатен вловити дихання вільного, дикого, незачесаного кіно.

Інтрига ж стрічки така... Громадянська війна у США. Безстрашний кавалерійський офіцер веде в небезпечний похід загін відступників. Мета — розгромити загін індіанців-апачів у горах, що на кордоні Техасу з Мексикою. Ось так і стають правдивими героями ті, кого ще вчора вважали за покидьків.

Цю картину створено за мотивами реального воєнного походу проти апачів та їхнього вождя Черріби, який грабував і вбивав мирних жителів.

Перед нами розгортається історія випробувань, знахідок і втрат на тлі протистояння двох головних героїв — джентльмена з Півдня, у виконанні Річарда Герріса, і майора-прагматика з Півночі, що його втілює Чарлтон Гестон.

«Майор Данді» справді є прикметним твором і загалом в американському кінематографі, й, відповідно, у творчості Сема Пекінпи. Він зберігає техніку і стиль ранніх, класичних робіт режисера, і, водночас, робить рішучий крок у бік майбутньої безкомпромісної та жорстокої «Дикої банди». Якщо в попередніх фільмах постановника джентльмени беруть гору над зловмисниками, то в «Майорі Данді» дійсність примушує їх по-іншому поглянути на честь, обов’язок і традиції.

Взагалі, зіткнення романтичного ідеалізму 1950-х років із жорстоким реалізмом 60—70-х і стало, певною мірою, живильним ґрунтом для тієї атмосфери безжальності і кривавого насилля, якими просякнуті фільми цього режисера. Він, так би мовити, відспівує міфологію старого Дикого Заходу.

Власне, загибель питомої людини тієї епохи показує Пекінпа і в «Майорі Данді», під час роботи над яким проявилися усі суперечності його бурхливої натури.

Під час фільмування у Мексиці й без того достатньо різкі манери Пекінпи, про творчість якого ширше йтиметься у спеціальному сюжеті, підсилені алкоголем та маріхуаною, довели зазвичай стриманого актора Чарлтона Гестона до того, що він замахнувся на режисера кавалерійською шаблею. І це при тому, що Гестон в інших непростих ситуаціях, яких не бракувало в Пекінпи з продюсерами, завше був на його боці. Конфліктні ж ситуації множилися й далі. Чи не ключова із них виникла на стадії монтажу — керівництво студії зажадало сильно скоротити картину, що, вочевидь, не пішло їй на користь, та, попри все, не завадило стати правдивою класикою жанру.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати