Весна 2022
У Львові представлять творчість дніпрянина Олександра Василенка«День» традиційно багато уваги приділяє культурологічним питанням, зокрема – висвітлює роботу чи не всіх музеїв і галерей, серед яких і «Зелена канапа», власницею якої є художниця і мистецтвознавиця Олеся Домарадзька.
Важливо, що й під час війни приватні галереї працюють, представляючи актуальне мистецтво. Приміром, зараз у «Зеленій канапі» демонструють нові, щойно, з початком війни, створені цікаві й неординарні роботи львів’янина Ігоря Колісника – це експозиція «Хаос та естетика».
«Війна спричинює хаос. Художник відображає його, міняючи землю з небом місцями, перевертаючи прапор жовтим догори. Бо все, що відбувається навколо, ламає логіку життя, його плин. Все відбувається невчасно і не так. Це породжує сум’яття і спричинює збурення емоцій. Проте художник сублімує це в естетику. Творчість не зупиняється», – розповідає Олеся Домарадзька.
Оглянути виставку Ігоря Колісника, оцінити, як художник сублімує хаос в естетику, якщо є бажання, ще можна встигнути – вона чинна до 26 червня. Тим часом, Олеся Домарадзька вже анонсує нову експозицію – «Весна 2022. Живопис, графіка» авторства дніпрянина Василенка.
Олександрові Василенку – 43 роки. Освіту здобував у Дніпропетровському театрально-художньому коледжі та Центральноукраїнському педагогічному університеті імені Володимира Винниченка (м. Кропивницький). Працював художником-декоратором у Дніпропетровському театрі імені Тараса Шевченка. З 2009 року – викладач Дніпровської художньої школи. Волонтер. Художник-графік, керівник дитячих мистецьких студій «Графічні майстерні» і «Художні майстерні» Палацу дітей та юнацтва Дніпровської міської ради. Працює в техніках акварелі, пастелі, гуаші, олійного живопису , лінориту, плоского друку.
З 1999 року бере участь у виставках в Україні (Київ, Дніпро, Маріуполь та Кропивницький).Варто додати, що Олександр Василенко вже виставлявся у «Зеленій канапі» – 2018-го, разом із Ольгою Локатир та Марією Грім. Це була виставка #МАЛЬОВАНЕВГОРАХ.
Про перебіг виставки Василенка – згодом, після відкриття експозиції. А наразі пропоную ознайомитися з розмовою з власницею арт-простору «Зелена канапа» до 15-річчя від часу створення. От справді – не пошкодуєте. У цій публікації – і про вибір назви галереї, і про учасників, і про виїзні виставки, і про «різдвяні рукавички», і про «різну публіку», і ще про багато чого іншого цікавого (див. публікацію «Олеся Домарадзька «Не послуговуюся тільки своїм смаком» від 11 грудня 2021 року).
Принагідно: саме Олеся Домарадзька отримала пропозицію від Європейського культурного центру представити творчість Петра Сметани в контексті 59-ої Венеційської бієнале – Personal Structure. І «День» теж про це писав. Окрема виставка 37-річного львівського митця була відкрита у Palazzo Mora 23 квітня і триватиме аж сім місяців – до 27 листопада. Мистецтвознавці говорять про Петра Сметану як про майстра, котрий дуже вигадливо творчо опрацював львівську декоративну живописну школу і вдало її осучаснив. Також наголошують на тому, що експериментальне поле творчих шукань цього художника позбавлене хаотичності і тяжіє радше до сповна осмислених спроб конструювати естетичну реальність як образну парафразу побаченого або відчутого в повсякденності. І додають, що у Петра Сметани – великий творчий потенціал і тому можна очікувати від нього ще чимало авторських відкриттів у сфері образотворчого мистецтва.
«Творімо імідж України – як країни прекрасного мистецтва у світі разом. Живімо з мистецтвом!», – отакі гасла в галеристrи Олесі Домарадзької.
То хай так і буде.
Ще б миру нам!
Тетяна КОЗИРЄВА, «День»
Фото втілювачів проєкту
Автор
Тетяна КозирєваSection
Тайм-аут