«Секретні матеріали». Версія 2.0
«Плюси» анонсували «перезапуск» проекту журналістських розслідувань
Українському суспільству цікава розслідувальна журналістика – це розкриття закулісних домовленостей, оголення проблем і «гнійних ран», пошук відповідей у складних темах, і часто – винесення на порядок денний якісно нових запитань. Значний поштовх до розвитку вона отримала після Євромайдану – часу, коли суспільству хотілося правди і воно кристалізувало нові запити. Тоді, у квітні 2015 року, газета «День» провела круглий стіл журналістів-розслідувачів вітчизняних медіа, які ділилися особистим досвідом і баченням пріоритетів. Не втрачати пильність і своєчасно розставляти крапки – стало наріжним висновком зустрічі. Чи змінилися інформаційні запити глядачів зараз, через два роки після Революції Гідності, і як український медійний простір на це реагує?
На початку лютого «1+1» випустив на екрани «Секретні матеріали» у новому форматі. За словами авторів проекту, підхід до програми відтепер змінений. Якщо раніше це було шоу, що претендувало на велику сенсаційність, тепер підбиратимуться теми, які актуальні суспільству та стосуються нашого безпосереднього життя. Програма триватиме 20 хвилин, що дозволить достатньо глибоко зануритись у тему, докопатися до захованих аспектів і цікаво подати результати розслідування. Кожна серія — це окремий авторський спеціальний репортаж одного з журналістів.
Головний редактор управління журналістських розслідувань каналу «1+1» Максим СУХЕНКО пояснив «Дню» вибір формату проекту: «У 2010 році, коли стартували пілотні проекти журналістських розслідувань на нашому каналі, ми одними з перших робили життя політиків-корупціонерів публічним. Наприклад, розказали про будинок Симоненка, майно інших політиків та чиновників – розкривали їхню дволикість, невідповідність декларацій і реалій. Зараз саме завдяки багаторічній та кропіткій праці журналістів-розслідувачів життя чиновників більше не покрите грифом «секретно», до них змінилося ставлення, висуваються нові вимоги і критерії. Потрібно рухатись далі, актуалізувати розслідування, брати нові проблеми і точки зору. Нові «Секретні матеріали» — це поєднання журналістських розслідувань і гостросоціального репортажу. Задача – знайти постраждалих, розібрати у справі, виявити проблему і тенденційні недоліки, а потім – дати рекомендації як уберегтися від халепи або боротися проти неї. Наприклад, вже готові розслідування на тему благодійних фондів, і як розпізнати шахраїв; епідемії грипу в Україні - хто заробляє на паніці; як змінилося життя українських чиновників за останні два роки тощо. Аналогів такому підходу немає, ми перші робимо спробу наблизитися до інтересів глядача. Великі соціальні ток-шоу каналів не копають справу, а ми будемо застосовувати як класичний інструментарій журналістських розслідувань, так і нові методи – наприклад, шукати унікального героя для кожної серії, проводити соціальні експерименти, метод «включення» у процес тощо. Звичайно, ми не збираємось покидати аналіз нашого політичних реалій, але і такі розслідування намагатимемось робити практичними», - розповів він.
Author
Анастасія РуденкоРубрика
Медіа