Перейти до основного вмісту

Який учитель потрібен сьогодні?

Із листопада 2009 року Міносвіти по-новому готуватиме педагогів
09 вересня, 00:00

Нові часи висувають нові вимоги до виховання молодого покоління. За словами педагогів, діти приходять у школу з уже сформованим почуттям власної гідності, підвищеною емоційної чутливістю, бажанням робити щось нове; також вони набагато швидше вчаться працювати з новітніми технологіями, через що їх називають поколінням з інтернетською освітою. Усі ці моменти мусять враховувати вчителі, які йдуть їх навчати, і, відповідно змінюватися самі та міняти підходи викладання. Наразі цим питанням стурбовані у Міністерстві освіти та науки України. На колегії МОН «Про підсумки розвитку загальної, середньої, дошкільної та позашкільної освіти у 2008/2009 навчальному році та завдання на 2009/2010 навчальний рік», що відбулася наприкінці серпня, міністр Іван Вакарчук заявив, що цього року в Україні почнуть впроваджувати нову систему підготовки вчителів. Спочатку в непедагогічних вишах готуватимуть фахівців з математики, хімії, історії чи інших дисциплін. Після отримання диплома випускник за рекомендацією університету продовжить навчання вже в педагогічному навчальному закладі й лише потім працюватиме вчителем. «Саме таку модель ми пропонуємо запровадити в експериментальному режимі спочатку в декількох університетах. Ми свідомі, що результати таких нововведень будуть за вісім-десять років. Але починати ці зміни потрібно», — переконаний міністр. Якою повинна бути нова система підготовки вчителів, «День» поцікавився в експертів.

КОМЕНТАРI

Іван ВАКАРЧУК, міністр освіти та науки України:

— В Україні існує розгалужена мережа вищих педагогічних навчальних закладів: педагогічних працівників готують у 49 університетах, двох академіях та чотирьох інститутах, а також у 47 педагогічних коледжах і училищах та дев’яти технікумах. Водночас велика кількість їх випускників не може знайти роботу за фахом. Одна з причин — недосконала система відбору та професійної підготовки, низька мотивація студента щодо майбутньої професії, а також невисокий відсоток абітурієнтів, які вступають за цільовим скеруванням. Щоб вирішити ці проблеми, наразі у Міністерстві освіти та науки розробляють «План дій щодо реформування системи педагогічної і післядипломної освіти педагогів на 2009-2012 роки». Відповідно до нього, Міністерство та керівники педагогічних ВНЗ до 1 грудня вирішать, що саме треба змінити при наборі студентів, як ефективніше проводити для них педагогічну практику.

Закінчення на стор.СУСПIЛЬСТВО

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати