«Телеприйняття – вдалий експеримент»
Цієї п’ятниці у читачів, друзів, партнерів та, звісно, самих співробітників «Дня» був особливий день. Уже традиційній зустрічі однодумців «День весняний» (яка, до речі, відбувається вже четвертий рік поспіль і репортаж з котрої можете почитати тут https://day.kyiv.ua/uk/photo/do-svitovogo-neba-idey-bez-poserednykiv) передувала подія-експеримент. Ще й який – інтернет-телебачення Ukrlife.TV, на якому нещодавно вийшла серія інтерв’ю з авторами й упорядниками книг з Бібліотеки газети, вирішило по-особливому привітати «День» із першим ювілеєм однієї з «гілочок» на нашому Дереві проектів – глянцевого журналу «Маршрут №1». Канал влаштував телеприйняття – онлайн-гостину, під час якої самі творці видання спілкувалися з партнерами і героями його матеріалів. Скажемо відверто, ми хвилювались, але результатом задоволені. Інтерв’ю в безпрецедентному форматі тривали ні багато ні мало – шість годин! І зауважимо: кількість онлайн-глядачів протягом цього часу невпинно зростала.
Насамперед ішлося про історію «Маршруту №1», а вона в нього вже є, – журналу виповнилося 5 років, і цієї п’ятниці у мережі розповсюдження надійшов уже його №54-55! А крім того – про його наповнення і те, як, змінюючись сам, він розвивав середовище навколо себе. Ми спілкувалися з друзями та партнерами – людьми з абсолютно різних сфер життя, які відбулися у своїй справі, – про їхній досвід у «Маршруті №1» та те, що їх цікавить і надихає, що становить зміст їхнього щодення. І вийшло, що ми, за висловом генерального продюсера і ведучої URKLIFE.TV Людмили Немирі, говорили загалом про українське життя, адже воно, як пазл, складається із таких окремих історій.
Унікальність події полягала ще й у тому, що пані Людмила та її колеги довірили ефір колегам із преси – у ролі не просто співбесідників, а ведучих (і чимало членів команди «Маршруту №1» дебютували в цій ролі), що розповідали про свій продукт! В історії Ukrlife.TV це перший такий випадок. Експеримент, котрий, як після завершення одноголосно зауважили всі його учасники, варто продовжувати. І ми за це вдячні!
Відкрили телеприйняття Катерина Мельничук, редактор «Маршруту №1» (котра цього дня відзначила свій маленький ювілей – вийшов 10-й номер глянцю під її кураторством), та Марія Прокопенко, редактор відділу «Суспільство» «Дня» і активний член креативної команди журналу (тільки для останнього випуску вона зробила три ґрунтовні інтерв’ю). Дівчата привідкрили завісу над «внутрішньою кухнею» першого українського глянцю, розкрили тему його найсвіжішого випуску – «Ніша» – і розповіли про цінність довіри, з якою автор ідеї «Маршруту №1» загалом та кожного його випуску зокрема Лариса Івшина ставиться до всієї творчої команди.
«НЕПОВТОРНИЙ ОБРАЗ УКРАЇНИ»
Лариса Олексіївна, відповідаючи на одне із запитань ведучої Людмили Немирі, зокрема про те, коли усе ж таки з’явилося рішення видавати глянцевий журнал, розповіла про випадкове знайомство в корнері одного зі столичних торгівельних центрів. Головний редактор «Дня», повертаючись з роботи, звернула увагу на «точність лінії» на листівках, що там продавалися. Як виявилося, продавчинею була сама їхня авторка Анна Гаврилюк. З того знайомства народився особливий творчий тандем, коли для кожної ідеї Лариси Івшиної Аня знаходить унікальне образне вирішення. І відтак з’явилося 55 не схожих між собою випусків і 50 художніх обкладинок (деякі номери були спареними), які, за словами Лариси Олексіївни, представляють «абсолютно неповторний образ України». До речі, в паузах між розмовами всі глядачі змогли в цьому переконатися – на каналі транслювали міні-ролики, які ми готуємо перед випуском кожного нового номера «Маршруту №1». Ішлося і про довіру наших партнерів (безпрецедентну – до першого випуску журналу, котрий вийшов уже наповненим потужними рекламними матеріалами), і той «етичний пояс безпеки», який редакція їм забезпечує, з повагою ставлячись до їхніх замовлень і гарантуючи надійність у виконанні взятих зобов’язань. До речі, чимало друзів «Маршруту №1» поступово ставали нашими партнерами і в інших проектах, як-от міжнародний фотоконкурс, Літня школа журналістики, Бібліотека газети тощо. «Багато наших партнерів кажуть: ми в глянці не тільки через журнал, нас цікавить усе те, що робить газета «День», – зазначила Лариса Івшина. І це, до речі, у своїх інтерв’ю підтвердили самі гості телеприйняття.
А інтерв’юючи своїх колег – Катерину Мельничук та заступника головного редактора Анну Мазуренко – Лариса Олексіївна спитала їхню думку про те, «чи вдалася нам спроба «перехресного запилення». Саме «змішуванню середовищ», тому, щоб люди зі світу бізнесу познайомилися один із одним та із найкращим своїм у сфері культури, і слугує «Маршрут №1». Згадаємо лише один приклад від Анни – уже в п’ятому випуску глянцю була реклама всесвітньовідомого бренду Tiffany& Co, – і відповідь очевидна. Звичайно, шлях журналу до якнайширшої аудиторії був би легшим, якби не «кисле середовище» у медіасфері і «перекоси» у вітчизняній політико-економічній системі. Проте Катерина й Анна поділилися з головним редактором своїми сміливими сподіваннями, що в нас «все вийде!».
ЄВГЕН МАРЧУК ПРО… ОПЕРУ
Абсолютно особливою і надзвичайно цікавою вийшла бесіда Людмили Немирі з Євгеном МАРЧУКОМ, першим гостем телеприйняття. Адже Євген Кирилович не тільки поділився історією появи власного матеріалу в «Маршруті №1. ОПЕРА» – «Сільська честь» (у якому ішлося про диригування Стефаном Турчаком «Реквієму» Джузеппе Верді, взагалі про джерела інтересу Євгена Марчука до музики та його музичну освіту, і не лише про це), а й занурив усіх глядачів у неповторний світ високої музики, великим знавцем якої він є.
«МИСТЕЦТВО ЖИТТЯ ПО-ФРАНЦУЗЬКИ»
Високу ноту було задано. Відтак Анна СЄВАЛЬНЄВА, представник французьких фабрик в Україні, одна із тих партнерів, що, за словами Анни Мазуренко, «підтримують й інвестують в перший такий розумний і стильний український глянець», розповіла не тільки про чудову візуальну сторону журналу (яку, до речі, високо оцінюють і її французькі колеги, котрим передають «Маршрут №1»), а і його національну орієнтованість, оригінальність тем і професійність подачі. Як представник бренду Lampe Berger, котрому наступного року виповниться вже 120 років, пані Анна провела «онлайн-екскурсію» його особливими лапмами, починаючи з копії «гігієнічної лампи Берже» і закінчуючи найсучаснішими аромалампами і дифузорами. Одна з яких, до речі, залишилася в студії як подарунок від гості. «Ми намагаємося прищепити українському споживачеві «мистецтво життя по-французьки», – розповіла Анна Сєвальнєва.
Президент Благодійного фонду сприяння ініціативам «Дня» Микола ГРИЦЕНКО у розповів ведучому Ukrlife.TV Андрієві Метльову про «п’ятирічку якості» – і йшлося не тільки про ювілей «Маршрут №1», а й 5 років роботи згаданого фонду, а також (можливо, для декого з глядачів це стало відкриттям) поділився деякими деталями свого творчого шляху, адже Микола Семенович «за сумісництвом» ще й відомий поет.
ПРАГМАТИЗМ І БЛАГОЧИННІСТЬ
Євген ЧЕРНЕЦЬКИЙ, власник будівельної компанії «Контакт Інвест», багаторічний партнер «Дня» в численних проектах, відповідаючи на запитання Людмили Немирі, «навіщо власнику будівельної компанії підтримувати глянцевий журнал», зауважив: «Прагматичний світогляд спонукає витрачати певну частину від зароблених коштів на добрі справи. Якщо хочеш, щоб тебе оточували хороші, цікаві й освічені люди, мабуть, треба спрямувати в цьому напрямку певну частину коштів». Євген розповів не лише, чому український будівельний ринок більшою мірою залежний від суб’єктивних чинників вітчизняної дійсності, ніж від світових тенденцій, чому низькоповерхова забудова є трендом у багатьох країнах, але не в нас, і чому комплексна забудова залишатиметься в нашій країні актуальною і в наступні 5 років, а й про те, як західна освіта допомогла йому збудувати кар’єру та стати «самим собі господарем». Подивіться відео і ви переконаєтеся, що «Маршрут №1» недарма зробив одне із центральних інтерв’ю у випуску з темою «SUPERMAN. Українська версія» саме з Євгеном Чернецьким.
ЩО ТАКЕ ПАТРІОТИЧНЕ ВИДАННЯ
Наступною гостею в «маршруті» телеприйняття була Тетяна ЮРКОВА, генеральний директор туристичної компанії «Аквавіта» та «Аквасервіс». Тетяна Степанівна пригадала: «Коли мені вперше в кіоску трапилася газета «День», я побачила, що вона відрізняється від усієї іншої преси. Відрізняється тим духовним змістом, який дає нам можливість сказати, що це патріотична газета». Тож уже чимало років очолювана Тетяною Юрковою компанія підтримує різні ініціативи «Дня», а з «Маршрутом №1» вона з першого номера. Відповідаючи на запитання ведучої про власні підстави для оптимізму, Тетяна Степанівна знову згадала про «День»: «Швидкі зміни в країні неможливі. Вони повільні. Але все-таки є надія на те, що люди, які очолюють державу, зрозуміють, що вони довго не протримаються на своїх місцях, якщо не прислухатимуться до того, що відбувається з народом. Зараз такої комунікації немає. Одна з газет, котра вибудовує таку комунікацію, – «День». Газета, яка хоче бути корисною суспільству і хоче розвивати країну. І це її «Маршрут №1».
МАТЕ – У ПРЯМОМУ ЕФІРІ
Чи пили ви коли-небудь мате у прямому ефірі? Причому не з чашки, а з автентичного для цього напою калабаса (до речі, це слово перекладається з української як гарбуз)? А от Марія Прокопенко та ресторатор Олександр ВАДЗІНСЬКИЙ не втратили такої нагоди. І розмова про хобі та бізнес пана Олександра і те, як його представляє «Маршрут №1», вийшла напрочуд тонізуючою (а надто для обох операторів Ukrlife.TV, які модерували прямий ефір і обидва виявилися великими шанувальниками мате). «Напої передають культурні смисли тих народів, які їх п’ють», – вважає пан Олександр.
«УКРАЇНА – МОДНИЦЯ!»
«Україна – модниця!» – так називався один із випусків «Маршруту №1» і так вважає прес-секретар Ukrainian Fashion Week Анна МОСТОВА. Ukrainian Fashion Week підтримує «Маршрут №1», тому що «крім того, що ви робите дуже правильні і потрібні речі, ви ще й робите це дуже естетично. Обкладинка вашого випуску «Україна – модниця!» є дуже актуальною і сьогодні, і це підкреслює якісну роботу всієї команди. Ми завжди були поруч з вами. І наше партнерство дуже органічне», – зазначила Анна під час ефіру-гостювання з Марією Прокопенко.
«Нам дуже приємно, що «День» постійно говорить про українських дизайнерів та про Ukrainian Fashion Week як про галузь креативної економіки і велику культурну складову нашої країни. Тому що в нас дуже багато талановитих людей, про яких треба розповідати. І треба розповідати, що ця галузь в нас насправді дуже стрімко розвивається. І доносити до сучасного покоління, що дизайнером одягу в Україні можна стати, і їх тут цінують. Є професійне середовище, з яким вони можуть працювати. Людина має розуміти, що конструктор одягу в Україні теж затребуваний», – наголосила Анна Мостова.
«ПРОСТО ГОТУЮ» СТАЄ РЕЦЕПТОМ»
Колумніст «Дня» і автор «Маршруту №1» Людмила ЗАСЄДА і власник гастрокафе «Тарелка» Денис КОМАРЕНКО, звісно ж, говорили про смак життя. Який в тому числі – у неповторному хлібові Дениса. «Маршрут №1» нікого не хвалить просто так, але я зовсім не очікувала, що, спілкуючись із вами, «спіймаю» умамі – це шосте почуття смаку», – поділилася пані Людмила. Секрет майстерності водночас простий і складний – вкласти душу у те, що ти робиш. «Я просто готую, а для кухарів це вже рецепт», – говорить Денис Комаренко.
ЯК ПРАЦЮЄ «ВАУ-ЕФЕКТ»
«У мене з газетою «День» і її проектом «Маршрут №1» дуже давня і близька дружба, – розповіла директор туристичної компанії «Орнамент України» Олена КАЗЬМІНА редактору відділу кормережі «Дня» і членові креативної команди глянцю Ользі Харченко. «Ми цінуємо те, що ви робите. Ви створюєте культурні цінності. І в цьому проекті популяризуєте українські нішеві продукти, забуті куточки, які насправді справляють величезне враження на людей, коли вони про них дізнаються. І вперше саме з ваших сторінок багато українців дізнаються, наприклад, про якісь віддалені палаци, хутори, у яких люди своїми силами відродили 100-200-річні хати і створили поєднання цивілізації і глибокого етнопрошарку. Саме тому ми вдячні вам за цю роботу і для нас дуже близьке те, що ви робите. Я називаю кожен ваш випуску журналу «духовною мандрівкою». Ви даєте таку картинку, котра створює «вау-ефект», який спонукає кожного читача потім безпосередньо познайомитися з тим місцем чи закладом», – говорить пані Олена.
Директор туристичної компанії поділилася і новою розробкою – 10-ма топ-маршрутами для іноземних гостей та українців. Зокрема це багатоликий Київ, легендарна Одеса, старий Львів, мистецтво і традиції Гуцульщини, природні дива Півдня, «тунель кохання» та романтична Волинь, середньовічні Кам’янець-Хотин та аристократичні Чернівці, Карпати і стежки Говерли, гастрономія Карпат та українські водні шляхи. Щодо особистого нещодавнього відкриття, то Олена Казьміна розповіла про Актовський каньйон у Миколаївській області та сказала, що слідкує і радіє розвитку проекту «Зелені хутори Таврії», що на Херсонщині. «Він має потенціал українського «Діснейленду», – переконана туристичний експерт. Варто і собі поставити помітку в планах на прийдешнє літо, правда?
У КРАСІ – АКЦЕНТ НА ЗДОРОВ’Ї
Продакт-менеджер фармацевтичної компанії «Натурфарм» Світлана МЕТЧИНСЬКА розповіла про актуальні орієнтири фірми: «Ми вже понад чотири роки ідемо однією стежкою з «Маршрутом №1». І якщо ми спочатку більше просто говорили про те, як чудово жити в нашій країні і як добре піклуватися про себе, бути красивішим не тільки в душі, але і зовні, то зараз ми почали ставити акцент на тому, що ми приносимо користь не тільки собі в даний момент, а й на майбутнє закладаємо здоров’я нашої нації і привносимо певний успіх загалом у наш подальший розвиток. Попри всі складнощі, ці чотири роки ми несемо віру в те, що ми можемо бути сильнішими і кращими».
«Українці люблять дбати про себе. Наші жінки й чоловіки хочуть бути більш гарними і подобатися один одному. Єдине, що раніше, думаючи про красу, мало хто думав про здоров’я і взагалі яку ми користь собі несемо. Краса – так, на першому місці, але залежить від того, якою ціною кожен її досягає», – застерігає продукт-менеджер компанії, під «дахом» якої з десяток різноманітних нішевих косметичних брендів. У розмові з Ольгою Харченко ішлося і про те, який потенціал має український виробник такої продукції і яких комплексів йому варто позбутися. А окремий акцент Світлана зробила на ще одному проекті «Дня», який підтримує їхня компанія, – міжнародному фотоконкурсі, який «справді представляє всі грані життя України». «Остання фотовиставка – це продукт мужності українців, упевненості в тому, що ми зараз разом будуємо наше краще завтра», – вважає Світлана Метчинська.
Завершували «день спілкування з друзями газети «День» та всіх її ініціатив» розмовою з НАТАЛЕЮ і Олегом СПІЖЕНКО, власниками «Кібер Клініки Спіженко». «Сьогодні я з гордістю можу сказати, що газета «День» і прекрасний додаток «Маршрут №1» витримали випробування часом», – розповіла пані Наталія.
Ведучий Андрій Метльов також розпитав гостей про інноваційність їхньої клініки та багатоспрямованість підходів до клієнтів. «Онкологія зачіпає системність організму, тому тут потрібен колегіальний підхід. Ми великий акцент поставили на всебічну діагностику. Тобто ми не починаємо лікування, поки не буде розписано чіткий маршрут пацієнта. Весь процес ми плануємо з пацієнтом до того, як він починає саме лікування. Це дуже важливо», – пояснив Олег Спіженко. «Тобто ми розуміємо, з чого починаємо і чим закінчуємо», – додала Наталія. До речі, шостого червня відбудеться відкриття нових корпусів клініки.
«У нас в Україні найкращі лікарі. Вони креативні і розумні Потрібні тільки дві речі – якісне обладання і навчання», – вважає подружжя Спіженко. Ішлося і про ювелірний дім Спіженко та те, як обрати «свій» камінь, і про книгу, присвячену легендарному Юрію Спіженку…
Все це є на відео і ви можете скласти власну думку про нього, подивившись запис трансляції https://www.youtube.com/watch?v=cagNbVB2pQE&feature=youtu.be
Ми ж подамо кілька вражень безпосередніх учасників події:
Як відзначила господиня прийняття Людмила Немиря, захід пройшов «спокійно і послідовно» і такий формат цілком може бути продовжений. «Було несподівано, хвилююче, але, по-моєму, все вийшло, – ділиться Анна СЄВАЛЬНЄВА. – Мені здається, це лише початок. Мабуть, вам варто пробувати далі працювати в такому жанрі – перенести історії, розмови на різні теми «Маршрутів №1» у відео. Це дуже цікаво!»
До речі, такий невимушений формат сприяв і жвавому «залаштунковому» спілкуванню, яке було ще й дуже смачним завдяки пригощанню від партнерів «Маршруту №1». Наприклад, ми дізналися що в ресторатора з понад десятирічним досвідом Олександра ВАДЗІНСЬКОГО є своя історія видавничої справи – у 2004-му він робив власний глянець. «Вам варто продовжувати такі онлайн-експерименти, навіть можна кілька разів на рік, – переконаний пан Олександр. – Щоб був більш безпосередній контакт з аудиторією і люди «зблизька» відчували цю красу і якість. Прямі ефіри – досить відповідальні, але ваш підхід теж відповідальний».
Євген ЧЕРНЕЦЬКИЙ розповідає: «Маршрут №1» мені подобається тим, що видання дуже цікаве і легке. Стосовно формату співпраці з інтернет-тб – я взагалі вважаю, що це єдиний маршрут у майбутнє. Я є співвласником компанії, яка займається саме подібними речами (це блогери, стрімери тощо). Серед наших блогерів є такі, чиї ролики мають по два-три мільйони переглядів. Тому я знаю, наскільки це актуально. По Україні ми можемо легко забезпечити охоплення в 10 мільйонів. На жаль, не думаю, що преса може набрати таку аудиторію. Звичайно, це шлях уперед, його необхідно розвивати. У відеоблогінгу є свої правила, які варто вивчати. Якщо «День» і далі піде цим шляхом, це буде дуже перспективно, нове дихання, яке може забезпечити за місяць 10-кратний ривок. Lifestyle «Дня», база, яку газета має, думаю, це забезпечить дуже швидко».
* * *
Зустріч відбулася. Вона зробила нас ближчими і цікавішими один одному. А це означає – маємо новий стимул для подальшої якісної роботи. На завершення процитуємо побажання Євгена Марчука, яке можемо адресувати не тільки собі, нашим читачам, друзям і партнерам, а й усім українцям – нарощування підстав для оптимізму!