Перейти к основному содержанию

Зі ста українських аеропортів працює не більше десятка

РНБОУ розглянула критичну ситуацію в авіакомплексі країни
29 сентября, 00:00

Найважливішим аргументом для розгляду цієї проблеми на засіданні РНБОУ стало катастрофічне становище в авіаційному комплексі, заявив Євген Марчук. Він відзначив, що «держава багато в чому втратила механізми впливу та управління на авіацію, що призвело до її серйозної дезорганізації».

Є.Марчук звернув увагу на відсутність в Україні необхідної для розвитку авіації нормативної бази. Так, з 4 тисяч нормативних актів, необхідних для регулювання діяльності цивільної авіації в Україні, розроблено тільки 70.

На думку секретаря РНБОУ, в авіаційній сфері відсутнє ефективне використання державного майна. На сьогоднi за межами України знаходиться 25 різних літаків, переданих державними підприємствами в оренду комерційним фірмам. У більшості випадків договори оренди були укладені у збиток інтересам держави. Тільки з одного літака, переданого в оренду в Нігерії, збитки становили $500 тис. Є.Марчук зазначив, що термін дії договорів оренди, укладених у 1992—1994 роках, уже закінчився, проте літаків в Україну повернено не було.

За словами секретаря РНБОУ, на засіданні Ради Президент України Леонід Кучма звернув увагу правоохоронних органів на існування протиправних явищ в авіаційній сфері, підкресливши необхідність вжити заходів щодо їх ліквідації.

На засіданні також розглядалася доля проекту Ан–70. Крім світової кон’юнктури і конкуренції, існують внутрішньоукраїнські причини, через які вантажний літак Ан-70 не став європейським транспортним літаком середнього класу, вважає секретар РНБОУ. «Проект із самого початку не супроводився всіма державними службами щодо його прикриття, забезпечення і просування на світовий ринок. Багато було хаотичних, нескоординованих і слабких дій», — продовжив він. Є.Марчук вважає, що «серйозної втрати іміджу проекту» завдала загибель одного з апаратів Ан-70, а також відсутність серійного виробництва літаків, що ускладнило їх вихід на світовий ринок. У той же час секретар РНБОУ не вважає ситуацію з Ан-70 драматичною. «Цим проектом ще можна буде скористатися», — зазначив Є.Марчук.

Говорячи про рішення, ухвалені за підсумками засідання РНБОУ, Є.Марчук відзначив, що вони спрямовані на формування «сучасної структури авіаційного комплексу». Секретар РНБОУ визнав, що «рішення ці непрості, оскільки нагромадилося дуже багато негативу у сфері авіації».

Delimiter 468x90 ad place

Подписывайтесь на свежие новости:

Газета "День"
читать