Перейти к основному содержанию
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Українські військові займаються «візництвом» зброї

25 июля, 00:00
Учорашня «Нью-Йорк Таймс» стверджує, що український літак Іл-78, що розбився поблизу столиці Еритреї Асмери минулої п’ятниці, здійснював перевезення озброєнь.

Іл-78, що розбився поблизу столиці Еритреї Асмери минулої п’ятниці, здійснював перевезення озброєнь.

Минулого тижня українські літаки, зафрахтовані еритрейським урядом, за даними американської газети, здійснили дев’ять рейсів із болгарського міста Бургаса до Асмери, і найближчим часом очікується ще десять таких польотів. Те, що український літак перевозив саме зброю опосередковано підтвердило й державне Еритрейське агентство новин, відмовившись повідомити, який саме вантаж перевозив Іл-78. Керівник прес-служби МНС України Олег Биков, який безпосередньо був присутній на місці катастрофи літака, підтвердив, що отримувачем вантажу було міністерство оборони Еритреї, додавши, втім, що характер уламків, що залишилися після катастрофи, дозволяє стверджувати, що бойової техніки та озброєнь на борту літака не було.

Проте болгарські мас-медіа не приховують, що з їхньої країни до Еритреї везли саме стрілецьке озброєння. І перевезеннями цими займалися українські військові пілоти. Втім, у Міністерстві оборони України заперечили причетність членів екіпажу до української армії. Усі льотчики нібито були вже звільнені зі Збройних Сил. Заминка вийшла хіба що з командиром екіпажу підполковником Зинов’євим. За твердженням Міноборони, він написав рапорт про звільнення, але доки тривало оформлення документів уже працював за трудовою угодою в «Українській транспортній компанії», до якої передано частину літаків ВПС для комерційного використання і яка, власне, й організовує перевезення вантажів до Еритреї.

Втім, речник Міністерства оборони України Валерій Король, заявив на прес-конференції, що «українські військові пілоти — не багаті люди, і вони не проти літати для комерційних компаній, якщо ці польоти легальні». Формально Україна не порушила міжнародних норм, займаючися перевезенням зброї до країн, близьких до стану війни. Однак держави Заходу, і зокрема США, заборонили перевезення своїми літаками зброї як до Ефіопії, так і до Еритреї, а також взагалі продаж зброї до цих країн. Вочевидь, український уряд зараз не здатен був би проконтролювати виконання аналогічної заборони, навіть якби її було ухвалено. А на українських військових льотчиків — «орлів неба», звичних до польотів за будь-яких умов, здатних злетіти й посадити літак у місцевостях від джунглів до тундри, і до того ж надзвичайно дешевих порівняно із закордонними колегами, незмінно є попит у «гарячих точках».

Delimiter 468x90 ad place

Подписывайтесь на свежие новости:

Газета "День"
читать